Ceny są automatycznie przeliczane na walutę klienta, dzięki czemu Adaptive Pricing eliminuje potrzebę ręcznego ustalania cen w wielu walutach i nadążania za ich zmieniającymi się kursami. Nowa funkcja umożliwia korzystanie z metod płatności, które są dostępne tylko wtedy, gdy ceny są prezentowane w lokalnych walutach. Ma to pomóc w ekspansji międzynarodowej.

Adaptive Pricing – nowość od fintechu Stripe

Z obserwacji Stripe wynika, że 90% klientów wybiera płatność w rodzimej walucie, jeśli mają taką możliwość. Częściowo dlatego, że klienci mogą wtedy skorzystać z lokalnych metod płatności, które wymagają podania lokalnej waluty. Adaptive Pricing automatycznie umożliwia realizację transakcji poprzez Alipay, Bancontact, EPS, iDEAL, P24, SEPA Direct Debit, WeChat Pay i inne metody płatności.

Stripe to jeden z najbardziej wartościowych fintechów na świecie – z wyceną na poziomie 70 mld USD. Ostatnio jeden z głównych udziałowców spółki, Sequoia Capital, zwrócił się do inwestorów z ofertą zakupu akcji Stripe, właśnie po wycenie 70 mld dolarów.

W 2023 roku Stripe przeprocesował dla swoich klientów transakcje o łącznej wartości ponad 1 biliona USD – to wzrost o 25% rok do roku. Oznacza to, że wolumen płatności obsłużonych przez Stripe stanowił 1% globalnego PKB. Spółka powstała 15 lat temu i została założona przez dwóch braci – Patricka i Johna Collisonów.