Obecnie autobus kursuje dwa razy w tygodniu. Od kwietnia będzie jeździł jeszcze częściej, a w okresie wakacyjnym nawet codziennie. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych. FlixBus jako pierwszy zastosował tę technologię na autobusie kursującym na trasie międzynarodowej.

Podróże neutralne klimatycznie

Maty solarne zainstalowane na dachu FlixBusa są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta dzięki zastosowaniu tej technologii to 1,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 kilometrów, dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów – czytamy w komunikacie.

Instalacja paneli fotowoltaicznych pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji. Dzięki temu pasażerowie zielonych autobusów mogą ładować swoje urządzenia mobilne energią odnawialną, pobieraną z dachu jadącego autobusu. Więcej o działalności FilixBusa w Polsce i zapowiadanych nowościach pisaliśmy w podlinkowanym tekście.

FlixBus od 2018 roku zintensyfikował działania z zakresu elektromobilności, mające na celu ochronę środowiska . Jako pierwszy na świecie przetestował elektryczne autobusy dalekobieżne na trasach we Francji, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych, a także autobusy zasilane ogniwami wodorowymi. Co więcej, FlixBus daje swoim pasażerom możliwość zrekompensowania emisji CO2 z podróży. Obecnie około 6% pasażerów FlixBusa na całym świecie korzysta z tej możliwości.

Autobusy zasilanie energią słoneczną to nie jedyne nowości wdrażane przez niemiecką firmę. Kilka tygodni temu FlixBus udostępnił usługi carpoolingu we Francji, czym zamierza rzucić wyzwanie Bla Bla Carowi.