FlixCar ma być konkurencją dla Bla Bla Cara, a na wybranych rynkach pojawi się już w 2020 roku. Polska to jeden z najważniejszych krajów dla FlixBusa, dlatego niewykluczone, że nowe rozwiązanie już niedługo zadebiutuje także nad Wisłą.  Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat działalności i planów FlixBusa, to zachęcamy do odsłuchania podcastu z Michałem Lemanem, dyrektorem zarządzającym FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.

FlixBus działa w Polsce już od ponad dwóch lat

Pod dwóch latach działalności siatka połączeń FlixBusa obejmuje 240 miejscowości. W 2019 roku niemiecki przewoźnik uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Wśród najciekawszych, nowo dodanych kierunków podróży znalazły się takie miasta jak Białystok, Piła, Wałcz, Kołobrzeg, Olsztyn, Słupsk, Oświęcim czy Medyka. W ofercie nie zabrakło również atrakcyjnych destynacji europejskich, jak Bonn, Dortmund, Kopenhaga, Mediolan, Paryż, Salzburg czy Wenecja.

W mijającym roku FlixBus wprowadzał również udogodnienia technologiczne dla pasażerów. Chodzi między innymi o system rozrywki pokładowej FLIXtainment, możliwość rezerwacji miejsc w aplikacji mobilnej, a także możliwość głosowego zakupu biletu przez Asystenta Google.

Wśród globalnych planów FlixBusa na 2020 rok jest między innymi kontynuowanie testów autobusów elektrycznych w kolejnych krajach oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Spółka zapowiada start w Ameryce Południowej oraz w Indiach, a także dalszy rozwój platformy mobilności poprzez wprowadzenie do portfolio usługi carpoolingu pod marką FlixCar. Wkrótce ogłoszone zostaną również nowe plany przewoźnika na rynku ukraińskim.