O sprawie pisze CNBC. Skargi przeciwko Google złożyły między innymi Le Figaro, News Corp i Rossel. Grzywna miała zostać nałożona w ramach ugody z Google, a sama firma nie podważyła jej zasadności i zobowiązała się do zaprzestania stosowania niektórych praktyk.

Francja: 220 mln EUR kary dla Google

Google traktowało preferencyjnie swoje rozwiązania oferowane pod marką Google Ad Manager. W ten sposób amerykański gigant ograniczał swoich konkurentów – czyli innych wydawców sprzedających powierzchnie reklamowe (rynek SSP), czy wydawców aplikacji mobilnych. W związku z tym otrzymał karę w wysokości 220 mln EUR (267 mln USD) od francuskiego urzędu ds. konkurencji.

Firma z Mountain View zobowiązała się do zmiany stosowanych praktyk w ramach usług reklamowych. Na blogu Google pojawił się nawet wpis traktujący o nowych zasadach wdrażanych przez spółkę. Część z nich ma pojawić się nie tylko we Francji, ale również na innych rynkach – globalnie.

Europa coraz dokładnie przygląda się działalności amerykańskich gigantów technologicznych. Pod koniec zeszłego tygodnia pisaliśmy o wszczęciu postępowania antymonopolowego przez Komisję Europejską w sprawie Facebooka. KE zbada czy firma Marka Zuckerberga nie wykorzystuje swojej dominującej pozycji na rynku marketplace’ów e-commerce. Chodzi o Facebook Marketplace.