Zamówienia w usłudze “Lite + Screen” wysyłane są tylko do kierowców, którzy w swoich autach mają zamontowane przesłony. Wykonane są z cienkiego, elastycznego i przezroczystego materiału. Kierowcy Free Now mają obowiązek regularnie dezynfekować przesłonę. Ceny w usłudze “Lite + Screen” są takie same jak w opcji Lite, czyli względnie niskie i znane z góry. Usługa dostępna jest również dla użytkowników Konta Firmowego, czyli korzystających z przejazdów służbowo.

Dodatkowe środki bezpieczeństwa w taksówkach Free Now

Wcześniej podobne rozwiązanie wprowadził Uber – wyposażając kierowców w specjalne przegrody. Firma z San Francisco postawiła także na sprawdzanie, czy kierowcy stosują się do obowiązku noszenia maseczek. Na niektórych rynkach kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos.

Ponad 80% użytkowników Free Now przyznaje, że przesłona ochronna w aucie podczas przejazdu daje im poczucie bezpieczeństwa. Podobne wnioski wynikają z badania wśród kierowców platformy: 3/4 z nich ocenia przesłonę w aucie jako pozytywne rozwiązanie stanowiące dodatkową ochronę podczas pracy.

– Zapytaliśmy naszych użytkowników czy chcieliby mieć możliwość wyboru opcji przejazdu z przesłoną w aucie i aż 74% z nich wyraziło taką potrzebę. Dlatego by już teraz odpowiedzieć na zapotrzebowanie naszych użytkowników, udostępniamy opcję “Lite + Screen”. Spodziewamy się zwiększenia ruchu pasażerów, w związku z otwarciem lokali gastronomicznych i usługowych, dlatego dalej pracujemy nad tym, by w kolejnych miesiącach wszyscy aktywni kierowcy byli wyposażeni w przesłony ochronne – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce.