Już wcześniej opcję bezkontaktowej dostawy wprowadziły takie serwisy jak Pyszne.pl, czy Uber Eats. Glovo to hiszpańska spółka, która w zeszłym roku przejęła platformę PizzaPortal za 35 mln euro. Teraz zamówienie składane za pomocą Glovo można odebrać pod drzwiami mieszkania lub przed furtką domu – tak aby nie było konieczności kontaktu z kurierem.

Bezkontaktowa dostawa jedzenia w aplikacji Glovo

Biorąc pod uwagę utrzymującą się niepewność dotyczącą koronawirusa, Glovo już wcześniej zrezygnowało z konieczności zostawiania podpisu przez klientów u dostawcy. Firma uważa, iż te praktyki przyczynią się do zmniejszenia kontaktu między zamawiającym a kurierem, sprawiając, że dostawa staje się bezpieczniejszą dla obu stron.

Glovo zaleca również, aby partnerzy aplikacji przestrzegali zasad higieny, takich jak dezynfekcja toreb przed przekazaniem ich kurierom, unikanie dotykania uchwytów toreb i trzymanie za boki podczas przenoszenia. Jak do tej pory, aplikacja nadal będzie współpracować z lokalnymi biznesami i restauracjami, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie sektora zamawiania jedzenia online – czytamy w komunikacie.

Hiszpańska spółka ma ambitne plany rozwoju na polskim rynku. Na początku lutego Glovo rozpoczęło działalność w takich miastach jak Szczecin, Toruń i Bydgoszcz. Teraz nie zamierza bagatelizować zagrożenia epidemicznego i dzieli się oficjalnymi zaleceniami zarówno z kurierami, jak i partnerami we wszystkich miastach, w których działa. Glovo przypomina wszystkim swoim pracownikom i współpracownikom, aby wszelkie oznaki choroby traktowali poważnie i w razie potrzeby zwrócili się o pomoc medyczną – czytamy w komunikacie.