Zaledwie 18 miesięcy po rozpoczęciu działalności startup GoBear podbija azjatyckie rynki. Jego główna siedziba mieści się w Singapurze, a filie posiada w Tajlandii, Malezji, na Filipinach i w Hong Kongu.
GoBear bazuje na przejrzystości, łatwości obsługi i pogodnym wizerunku tytułowego niedźwiadka, który dodaje firmie uroku.
Misiowa porównywarka
Na stronie GoBear można porównać oferty:
- ubezpieczenia auta,
- ubezpieczenia zdrowotnego,
- ubezpieczenia na podróż,
- pożyczek,
- kart kredytowych.
Poruszając się po stronie faktycznie należy zwrócić uwagę na bardzo wygodną obsługę i szczegółowe informacje.
Od rozpoczęcia działalności, stronę odwiedziło już ponad 11 milionów użytkowników, a ponad 3,5 miliona skorzystało z porównywarki ubezpieczenia czy produktów finansowych.
Na stronie nie natrafimy na reklamy albo na faworyzowanie danego produktu. Sens całej platformy polega właśnie na szerokim wyborze konkurencyjnych usług i całkowicie bezstronnych porównaniach.
Ambitne cele
Dyrektor generalny i założyciel GoBear Andre Hasselink (zdjęcie powyżej) mówi, że startup celuje w edukację klientów. Hasselink ma na myśli uświadomienie użytkowników, że mają ogromny wybór dostępnych produktów i powinni podejmować decyzję o zakupie na bazie bezstronnego porównania.
Filozofia GoBear polega na dość prostej myśli przewodniej, mianowicie iż porównywanie i analiza dostępnych opcji jest podstawą do podejmowania rozsądnych decyzji. Ameryki nie odkrywają, lecz niejednokrotnie okazywało się, że działanie zgodne z „Brzytwą Ockhama” jest najbardziej skuteczne.
Hasselink uważa, że fakt iż GoBear nie sprzedaje żadnych produktów upewnia odwiedzających, że dane zawarte na stronie są faktycznie rzetelne i całkowicie bezstronne.
To na czym zarabiają?
Mówiąc wprost na „klikach”.
– Model naszej działalności jest bardzo prosty. Otrzymujemy środki za każde kliknięcie i przekierowanie na stronę prezentowanej u nas firmy. Płacą nam one za możliwość prezentacji na GoBear, a my w zamian oferujemy im dostęp do bardzo szerokiej grupy klientów. – wyjaśnia Andre Hasselink.
Jedną z największych zalet dla instytucji finansowych i ubezpieczycieli jest bardzo wysoki współczynnik zapoznawania się z ofertą do faktycznego z niej skorzystania. Oznacza to mniej więcej tyle, że najczęściej gdy widzimy ofertę danego banku lub firmy ubezpieczeniowej to nie korzystamy z ich usług, gdyż nie jesteśmy przekonani co do stopnia korzystności oferty. Na GoBear stosunkowo łatwo sprzedać swój produkt lub usługę, gdyż człowiek chętniej z niej skorzysta jeżeli może ją porównać z konkurencją.
Platforma jest na razie dostępna w Singapurze, Tajlandii, Hong Kongu, Malezji i na Filipinach. Planowane jest rozszerzenie działalności na Wietnam i Indonezję. Władze GoBear zapowiadają, że wraz z ekspansją na kolejne rynki zakres usług również będzie się powiększał.
Dobry pomysł na biznes, skuteczna realizacja i element humoru to jak widać gotowy przepis na sukces. GoBear dzięki swojej maskotce budzi powszechny uśmiech i pozytywne skojarzenia (czasem może nieco dziwić, ale przyciąga uwagę), a to może być bardzo istotną przewagą na coraz bardziej zatłoczonym rynku technologicznym.
Logo być może jest trochę nietrafione, ale… Azjaci na tym punkcie są trochę dziwni:)
/RT