Google zaskakuje – interaktywna rewolucja w świecie e-mail

Asia Stankiewicz
Asia Stankiewicz
#Google
Opublikowano: 15 marca 2018 Aktualizacja: 20 lutego 2019

Google rozpoczął testowanie AMP dla poczty e-mail. Usługa ta polega na wyświetlaniu przyspieszonych stron mobilnych bezpośrednio w treści maila. Opcja ta ma być dostępna dla wszystkich użytkowników poczty Gmail do końca 2018 roku. To oznacza, że firmy mają jeszcze kilka miesięcy, żeby zastanowić się nad sposobami wykorzystania nowej technologii.

– Technologia AMP to mała rewolucja. Dzięki tej innowacji, wiadomości e-mail staną się bardziej interaktywne. Adresaci będą mogli swobodnie przeglądać interesujące ich treści z poziomu swoich skrzynek pocztowych. Już nie trzeba będzie klikać w zawarte w e-mailu odnośniki do stron zewnętrznych i czekać na ich załadowanie. Wszystko będzie odbywało się na bieżąco w skrzynce odbiorczej. To dla firm, które wysyłają masowo komunikację e- mail, oznacza nowe możliwości – mówi Agata Krypczyk, marketing manager w EmailLabs.

Czytaj także: Płatności Visa poprzez Google Pay dostępne dla klientów ING Banku Śląskiego

Jak wykorzystać maile transakcyjne?

AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to technologia, która pozwala na szybkie renderowanie stron www posiadających statyczne treści oraz dopasowanie ich do urządzenia, na którym są otwierane. Dzięki temu wiadomości e-mail przypominają stronę internetową, którą można przeglądać bezpośrednio w skrzynce odbiorczej.

To rewolucyjna zmiana m.in. dla sklepów internetowych, które wysyłają masowo e-maile, w tym te transakcyjne, czyli faktury, potwierdzenia rejestracji konta czy potwierdzenia zamówień.

Czytaj także: Powstanie największy e-commerce beauty w Polsce

Cztery praktyczne sposoby zastosowania AMP

  • E-mail z potwierdzeniem zamówienia, w którym można zaproponować zakup dodatkowych produktów. Wówczas klient dodaje je do otwartego koszyka i potwierdza rozszerzone zamówienie – wszystko w trakcie przeglądania jednej wiadomości!
  • Błyskawiczna weryfikacja profilu po jego założeniu. Potwierdzenia dokonuje się od razu w e-mailu, za pomocą jednego kliknięcia. Następnie adresat w tej samej wiadomości otrzymuje podziękowanie np. za utworzenie konta w sklepie.
  • Opłacanie faktur bez konieczności przejścia na inną stronę www. Płatność będzie można uregulować w tym samym mailu, w którym ją otrzymamy.
  • Interakcja z portalami e-commerce. Po zarezerwowaniu m.in. hotelu czy biletów lotniczych, klient otrzyma wiadomość potwierdzającą transakcję. Dzięki AMP będzie mógł z poziomu skrzynki e-mail dodać terminy rezerwacji do kalendarza Google oraz ustawić przypomnienie, żeby nie przegapić lotu.Nowe wyzwania w związku z AMP

Czytaj także: Czy powierzymy fintechom nasze pieniądze?

Przed nami zmiany

Technologia AMP zostanie wdrożona pod koniec roku na wszystkich kontach Gmail. Do tego czasu pozostaniemy z kilkoma znakami zapytania. Nie wiadomo m.in. czy Gmail będzie w jakiś sposób oznaczać e-maile AMP w skrzynce  odbiorczej. Jeżeli tak to na pewno zwiększy poziom klikalności w tego typu treści.

Niewiadomą pozostaje także to, jak z nową technologią poradzą sobie obecne systemy zabezpieczeń. Zastosowanie AMP w e-mailach to wyzwanie dla osób zajmujących się kwestiami bezpieczeństwa. Rozszerzenie funkcjonalności skrzynek odbiorczych prawdopodobnie będzie oznaczać konieczność wprowadzenia lepszych metod uwierzytelniania.

Czytaj także: Odważne plany ekspansji Uber Eats

Co z bezpieczeństwem?

Wyłudzenia informacji drogą mailową, w tym popularny w ostatnich latach phishing, mogą stanowić przeszkodę w pełnym wykorzystaniu AMP w skrzynce odbiorczej. Gmail będzie wymagał od firm dobrej reputacji i uwierzytelniania nadawców przez SPF, DKIM i DMARC – podsumowuje Agata Krypczyk.

Dostosowanie się do tych wymogów będzie kluczowe. Niemniej, w metodzie AMP widzimy spory potencjał, chociaż jej zastosowanie oraz wartość będzie mógł zweryfikować tylko i wyłącznie czas oraz sukcesywnie prowadzone testy – dodaje.

Czytaj także: Zapłać zegarkiem. Garmin Pay już w Polsce

EmailLabs/AS


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

google-zaskakuje-interaktywna-rewolucja-w-swiecie-e-mail