Polski rynek artykułów sportowych w 2005 roku był wart 1 mld zł. W 2016 roku jego wartość wzrosła do 8,7 mld zł. Odzież sportowa znajduje się w pierwszej dziesiątce kupowanych produktów w Internecie. Jest to także jeden z 10 głównych produktów zakupowych, w których działa odwrotny efekt ROPO, gdzie produkty sprawdza się offline, a kupuje online. Ze względu na duży potencjał tego sektora, Morele.net zdecydowało się na zintensyfikowanie na nim działań.

Czytaj także: Wszystkie rachunki w jednym miejscu dzięki aplikacji od Google

Rozwój segmentu sportowego

Przejęcie Sklep-Presto.pl to dla nas kolejny krok rozbudowy naszej oferty. W ostatnim czasie robiliśmy to zarówno poprzez tworzenie własnych sklepów, organicznie, oraz poprzez procesy przejęć. Od stycznia br. Sklep-Presto.pl jest już w pełni zintegrowany z platformą Morele. To idealny przykład na to, że możemy szybko połączyć się z każdym sklepem internetowym online. Jednocześnie, dzięki naszemu doświadczeniu i elastycznemu systemowi, osiągamy wysokie poziomy efektywności – mówi Michał Pawlik, Prezes Zarządu Morele.net.

Wzrost segmentu sportowego to jeden z naszych celów na 2018 rok, w którym planujemy ponad 1 mld złotych przychodów na poziomie Grupy, przy istotnym zwiększeniu średniej marży– dodaje.

Czytaj także: Aplikacja Eurosport Player – oglądaj Igrzyska na żywo!

Współpraca z wieloma sklepami

Grupa Morele, w obecnym kształcie, działa na rynku od 2004 roku. Miesięcznie serwisy grupy są odwiedzane przez około 2,5 mln unikalnych użytkowników, którzy realizują ponad 5 tysięcy zamówień dziennie. W ramach Grupy Morele działa obecnie kilka sklepów internetowych z różnych branż; obok głównego sklepu z elektroniką, morele.net, są to: Amfora.pl, Budujesz.pl, Digitalo.pl, Hulahop.pl, Motoria.pl, Meblujesz.pl, Pupilo.pl, Sklep-Presto.pl/trenujesz.pl oraz Ubieramy.pl.

Łącznie wszystkie platformy oferują 800 tysięcy jednostek magazynowych, z których większość jest dostępna w ciągu 24 godzin. W 2017 roku przychody Grupy wyniosły 750 milionów złotych.

Czytaj także: Kryptowaluta Wenezueli dostępna w przedsprzedaży

Inwestowanie w nowe technologie

– Doświadczenie zdobyte w branży artykułów elektronicznych oraz technologia oparta na sztucznej inteligencji pozwalają Morele.net błyskawicznie poszerzać swoją ofertę i podbijać nowe segmenty rynku. To przykład firmy, która nie tylko rozwija się organicznie, ale jest także w stanie bardzo sprawnie integrować inne platformy, zapewniając klientom dostęp do wysokiej jakości obsługi – mówi Maciej Kowalski, zarządzający spółką z ramienia Funduszu MCI Capital.

– To daje wielkie możliwości wzrostu. Grupa Morele staje się liderem e-commerce nie tylko w Polsce, w wyniku połączenia z grupą Pigu jest też na najlepszej drodze osiągniecia pozycji lidera w skali regionu – dodaje.

Czytaj także: Travelist – z miłości do podróży