Takie wyniki pojawiły się w 3. edycji corocznego raportu TOP 500 Cross-Border Retail Europe, prezentującego 500 najlepiej prosperujących transgranicznych sklepów online. W rankingu prowadzi Ikea z całkowitą sumą sprzedaży o wysokości 53,25 miliardów euro. Na dalszych miejscach znajduje się sieć odzieżowa – H&M oraz sklep z biżuterią Pandora.

Rośnie wartość transgranicznego handlu online

Warto zauważyć, że wszystkie sklepy, które znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu prowadzą sprzedaż omnichanelową.

– Na tle europejskich gigantów, polskie e-commercy tylko z pozoru wyglądają na niezainteresowane tym kierunkiem rozwoju. Wystarczy chociażby prześledzić ofertę i rozwiązania sklepów należących do LPP S.A., czy platformę GOG.Com, by przekonać się, że jest zupełnie inaczej. Cześć sklepów w zasadzie kieruje swoją ofertę głównie do klientów z poza Polski. Jako dostawca płatności notujemy coraz więcej zapytań o obsługę transakcji w różnych, czasem bardzo egzotycznych walutach. Obserwujemy też stały wzrost liczby i wartości transakcji realizowanych poza granicami Polski – komentuje Juliusz Stawiński, New Business Development  Director w Tpay.

Udział handlu transgranicznego w sprzedaży online rośnie relatywnie powoli. W 2018 r. było to 22,8 proc., zaś w 2019 23,55 proc. W kontekście dotychczasowego tempa wzrostu – 25,5 proc.