Już od kilku tygodni klienci mieli skarżyć się na problemy z działaniem serwisu. Głównym problemem był brak realizacji zleconych przelewów. Homepay to platforma realizująca płatności za pomocą szybkich przelewów, IVR Premium (płatność za pomocą połączenia telefonicznego), czy SMS Premium.

Czytaj także: Uber aplikuje o licencję od holenderskiego banku centralnego

Hompepay na liscie ostrzeżeń – co to oznacza dla klientów?

Władze Homepay tłumaczyły, że problemy są spowodowane zmianami właścicielskimi, a firma wcale nie ma problemów z płynnością finansową. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Homepay pod lupą KNF.

Czytaj także: Rząd przyjął projekt ustawy o RODO

Teraz KNF postanowił wpisać spółkę na listę ostrzeżeń publicznych. Homepay to biuro usług płatniczych, więc zgodnie z prawem jest ono zobowiązane do ochrony środków pieniężnych otrzymanych przez użytkowników. Obowiązek ten spółka powinna wykonać przez zawarcie umowy z zakładem ubezpieczeń. Umowa taka obejmuje co do zasady jedynie szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania usługi przekazu pieniężnego.

KNF wyszczególnia, że Homepay ma zawarte umowy ubezpieczenia z Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych oraz AXA Towarzystwo Ubezpieczeń. W przypadku niewykonania bądź nienależytego wykonania usługi przekazu pieniędzy klienci powinni zgłosić się do wyżej wymienionych biur.

W komunikacie Urząd tłumaczy, że nie może być pośrednikiem w dochodzeniu roszczeń przez klientów – natomiast można do niego zgłaszać ewentualne problemy z likwidacją szkód. Więcej informacji można znaleźć na stronie Komisji Nadzoru Finansowego.