Liczba aplikacji IKO w II kw. 2020 roku wzrosła do 4,7 mln. To o 200 tysięcy więcej niż w I kw. 2020 roku i ponad milion więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Wzrosła też liczba transakcji mobilnych – do 67,9 mln. Z kolei liczba aktywnych użytkowników IKO wynosi 3,6 mln, co również jest rekordem.

PKO BP

Asystent głosowy w IKO i Automarket

Bank chwali się przyśpieszeniem procesów cyfryzacji i dywersyfikacją przychodów. Z kluczowych nowości to asystent głosowy IKO – więcej na jego temat można przeczytać w naszym wywiadzie z szefem AI w PKO BP. Za pomocą asystenta głosowego IKO klienci mogą zlecić przelew, sprawdzić stan konta, jego historię oraz zapłacić BLIKIEM.

Kolejna usługa, na którą bank zwraca uwagę, to Automarket, czyli platforma do sprzedaży samochodów zintegrowana z serwisem iPKO oraz aplikacją mobilną IKO. Bank zapowiada także rozwój w zakresie sprzedaży ubezpieczeń niepowiązanych z produktami bankowymi.

Tutaj znajdziesz prezentację z wynikami finansowymi PKO BP za II kw. 2020.

PKO BP stawia na przyśpieszenie cyfryzacji

– Polska gospodarka stopniowo wychodzi z kryzysu, jakiego doświadczyła na skutek pandemii SARS-CoV-2, choć otoczenie gospodarcze, ze względu na panującą niepewność, wciąż pozostaje trudne. W takich warunkach, w I połowie 2020 roku, Grupa PKO Banku Polskiego wypracowała 1,3 mld zł zysku netto. To wynik wyraźnie niższy niż przed rokiem, ale jednocześnie jego dynamika jest lepsza niż w całym sektorze bankowym. Przyczyniło się do tego dobre przygotowanie Grupy Kapitałowej Banku na trudniejsze warunki gospodarcze, w które wkroczyła z bardzo dobrymi parametrami finansowymi. Dzięki temu w najostrzejszej fazie kryzysu, mogła skupić się na przyspieszeniu cyfryzacji. Owocem tych działań jest min. uruchomiona na początku lipca platforma Automarket, wdrożenie otwierania wybranych rachunków osobistych „na selfie” oraz udostępniony już na pełną skalę asystent głosowy naszej aplikacji IKO – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

/LP