W dwóch największych sklepach z aplikacjami (Google Play, App Store) klienci wystawili IKO już ponad 300 tysięcy ocen, których średnia wynosi 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. To już drugi rok z rzędu, w którym IKO okazało się lepsze od konkurencji. W zestawieniu wzięło udział 100 banków z całego świata.

To nie jedyne wyróżnienie dla aplikacji polskiego banku w ostatnich miesiącach. Pod koniec zeszłego roku w Lizbonie, podczas Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018 aplikacja PeoPay została uznana za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku. Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całego świata na podstawie głosowania ekspertów.

Aplikacja IKO ponownie lepsza od konkurencji

IKO okazało się lepsze także od aplikacji takich banków jak Sberbank, Emirates NBD, czy Lloyds. W samym IV kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 milionów transakcji mobilnych. W tym samym okresie liczba klientów, którzy logowali się do banku wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego („mobile only”) sięgnęła już prawie 1,1 mln.

W 2019 roku IKO zostanie wzbogacone między innymi o mobilną autoryzację oraz możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłacenia parkingu. Bank pracuje też nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.

Od końcówki stycznia z poziomu IKO można także wspierać fundacje charytatywne w formie zlecenia stałego. Oznacza to, że co miesiąc na rzecz danej fundacji będzie przekazywana stała kwota, wskazana przez klienta. Użytkownicy mają do wyboru nie tylko 4 inicjatywy PKO Fundacji, ale mogą także wesprzeć dowolną organizację pozarządową.