ING Bank Śląski ma już 2 mln aktywnych klientów mobilnych

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#ING Bank Śląski
Opublikowano: 5 listopada 2019, 11:05 Aktualizacja: 5 listopada 2019, 11:53

W ciągu trzech kwartałów 2019 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 1 208,4 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Bank ma już 2 mln aktywnych klientów mobilnych.

W sumie ING Bank Śląski prowadzi 3,6 mln rachunków bieżących, z czego 3,2 mln stanowią konta klientów indywidualnych. Już 39% wszystkich klientów stanowią tak zwani użytkownicy „mobile only”, czyli ci bankujący tylko na urządzeniach mobilnych. Dla porównania 40% klientów ING w Q3 2019 korzystało z bankowości na PC i mobile, a tylko 22% zarządzało swoimi finansami wyłącznie na komputerach stacjonarnych. To całkiem niezłe liczby.

W ciągu ostatnich tygodni bank wprowadził kilka nowości dla swoich klientów. Chodzi przede wszystkim o usługę z zakresu otwartej bankowości, która umożliwia sprawdzanie salda na rachunkach w innych bankach z poziomu Mojego ING. Dodatkowo Śląski udostępnił nowy serwis do opłacania rachunków, z którego mogą korzystać także użytkownicy innych banków.

Wyniki ING Banku Śląskiego w III kwartale 2019 roku

– W trzecim kwartale wartość kredytów w banku przekroczyła poziom 116 mld zł. To oznacza, że w ciągu 5 ostatnich lat podwoiliśmy wartość portfela kredytowego. Pod tym względem ING Bank Śląski rozwija się szybciej niż inne podmioty na rynku. Na koniec września br. udział na rynku kredytów dla gospodarstw domowych wyniósł 6,89%, a kredytów korporacyjnych 11,65%. Tylko w ciągu jednego roku udział w kredytach hipotecznych przyrósł o 1 pkt. proc. Dynamicznemu finansowaniu polskiej gospodarki przez ING Bank Śląski towarzyszy dobra dywersyfikacja portfela kredytowego oraz jego odpowiednia jakość – dwa razy lepsza niż na rynku – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Obecnie poziom przelewów elektronicznych przeprowadzanych przez klientów detalicznych ING sięga 99,6% wszystkich przelewów. Ich liczba w ciągu roku wzrosła o 31% do 313,5 mln. Udział przelewów mobilnych w całości przelewów stanowi już 20%, a ich liczba wzrosła o 42%. W ujęciu rok do roku liczba aktywnych użytkowników BLIKA wzrosła o 76%, a liczba transakcji wzrosła prawie dwu i pół krotnie osiągając poziom blisko 21 mln.

O zmianie zachowań i preferencji klientów świadczy również to, że wzrostowi transakcji elektronicznych towarzyszy 29% spadek transakcji w oddziałach. Obrót bezgotówkowy oraz nowoczesne sposoby płatności wspieramy w bankowości korporacyjnej. W ciągu roku zainstalowaliśmy blisko 20 tys. terminali płatniczych, a liczba sklepów z bramką płatniczą imoje sięga 1 tys. Usługa opóźnionej płatności Twisto działa już w 238 sklepach – dodał Brunon Bartkiewicz.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

ing-bank-slaski-ma-juz-2-mln-aktywnych-klientow-mobilnych