– W minionym roku obserwowaliśmy dynamicznie rosnącą transakcyjność w kanałach elektronicznych i jednoczesny spadek operacji gotówkowych. Liczba przelewów elektronicznych wzrosła o 10%, a liczba transakcji kartami debetowymi o 24%. Jednocześnie liczba transakcji przeprowadzanych przez klientów w oddziałach spadła o ok. 5%. W zeszłym roku zainstalowaliśmy łącznie 21,6 tys. terminali. Blisko 1,3 tys. sklepów internetowych korzysta z naszej bramki płatniczej imoje, z czego 300 sklepów oferuje płatności Twisto – mówi Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Prezentację wynikową ING Banku Śląskiego za IV kwartał 2019 roku można pobrać tutaj.

ING Bank Śląski podsumowuje 2019 rok

W prezentacji wynikowej ING Banku Śląskiego czytamy, że bank posiada prawie 448 tys. kart mobilnych i 1,8 mln klientów z aktywnym BLIKIEM. W IV kwartale 2019 ING zanotował prawie 10,2 mln transakcji BLIKIEM, z czego 7,8 mln stanowiły płatności w Internecie. Klienci banku wykonali także 26 mln przelewów w bankowości mobilnej.

W minionym roku bank wprowadził także wiele usprawnień dla klientów w cyfrowych kanałach dostępu. ING Bank Śląski jako pierwszy na rynku zaoferował w swoim systemie bankowości internetowej podgląd kont i kart z różnych banków, czym odpowiedział na dyrektywę PSD2.

Dodatkowo ING udostępnił serwis Moje Usługi do opłacania rachunków, nowe rozwiązania w ING Księgowość i platformie Aleo, wniosek o przekazanie danych (eID) oraz uproszczony proces pożyczkowy dla klientów indywidualnych. W banku pojawiły się także płatności mobilne Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay.