ING ostrzega przed oszustami. Uważajcie na podejrzane telefony

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#ING Bank Śląski
Opublikowano: 2 października 2017 Aktualizacja: 12 maja 2019

Oszuści próbują wyłudzić dane podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Nie podawaj swoich danych do logowania – oszuści mogliby je wykorzystać, aby włamać się na Twoje konto! – informuje bank w komunikacie.

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS – chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
  • Bank nie prosi Cię o zmianę, ani nie wysyła Ci nowych danych logowania.
  • Bank nie wysyła maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.

Czytaj także: Mastercard wprowadza system wczesnego wykrywania oszustw

Jak działają oszuści

Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji.

Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.

[ING/RT]


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

ing-ostrzega-oszustami-uwazajcie-podejrzane-telefony