Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS – chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
  • Bank nie prosi Cię o zmianę, ani nie wysyła Ci nowych danych logowania.
  • Bank nie wysyła maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.

Czytaj także: Mastercard wprowadza system wczesnego wykrywania oszustw

Jak działają oszuści

Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji.

Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.