Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS – chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
- Bank nie prosi Cię o zmianę, ani nie wysyła Ci nowych danych logowania.
- Bank nie wysyła maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
Czytaj także: Mastercard wprowadza system wczesnego wykrywania oszustw
Jak działają oszuści
Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji.
Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.