– Jednym z wyraźnych trendów w bankowości jest współtworzenie nowych produktów i usług z klientami. To wymaga zmiany myślenia, działania i sposobu pracy. Innovation ING Lab to przestrzeń, która została specjalnie zaprojektowana, aby się wzajemnie inspirować, rozmawiać i przede wszystkim tworzyć przełomowe rozwiązania – powiedziała Małgorzata Jarczyk-Zuber, Chief Innovation Officer w ING Banku Śląskim.

Czytaj także: Emmanuel Macron – kandydat na prezydenta Francji z FinTechem w tle

ING Innovation Lab – ING też chce wspierać FinTech

W Innovation ING Lab pracuje teraz pięć interdyscyplinarnych zespołów. Cztery z nich pracują w ramach drugiej edycji Akceleratora ING. Coraz więcej banków w Polsce uruchamia swoje własne akceleratory.

To specjalny program, który powstał by przyśpieszyć wdrażanie innowacyjnych produktów i usług, odpowiadających na realne potrzeby klientów. W praktyce to małe i niezależne zespoły pracowników ING Banku Śląskiego z różnych jednostek, wspierane przez coachów i zewnętrznych ekspertów np. service designerów.

Ważnym elementem wspierającym ING we wprowadzaniu na rynek nowych produktów jest  autorska metodologia PACE. Bazuje ona na bezpośredniej pracy z klientami. Dzięki niej ING oferuje usługi, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Metodologia pozwala weryfikować założenia na każdym etapie prac – od wizji do prototypów – i wprowadzać na rynek tylko właściwe rozwiązania.