21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Innowacyjny długopis cyfrowy w oddziałach PKO Banku Polskiego

Innowacyjny długopis cyfrowy w oddziałach PKO Banku Polskiego

Po raz pierwszy w Polsce w oddziałach bankowych startują testy długopisu cyfrowego, dzięki któremu podpisany przez klienta formularz trafia w czasie rzeczywistym do systemów bankowych. PKO Bank Polski wraz ze startupem IC Solutions rozpoczyna pilotaż IC Pen. Szybszy czas obsługi, redukcja zużywanego papieru i automatyczna cyfrowa archiwizacja – to tylko niektóre z korzyści tego innowacyjnego rozwiązania.

IC Pen to system digitalizacji danych, który umożliwia utrwalenie w formie elektronicznej tekstu pisanego na papierze. Zastosowanie innowacyjnego długopisu cyfrowego w oddziałach PKO Banku Polskiego umożliwi efektywne i szybkie zawieranie umów oraz ich automatyczne katalogowanie w systemie. Doradcy nie będą musieli skanować podpisanych formularzy, a ponadto w oddziałach będą zużywane mniejsze ilości papieru.

Czytaj także: Poczta Polska z płatnościami kartą i BLIKIEM za przesyłki pobraniowe

IC Pen – cyfrowy długopis dla klientów PKO BP

– Nasza otwartość na innowacje oraz coraz szerzej zakrojona współpraca ze środowiskiem startupów przynosi wielowymiarowe korzyści zarówno naszym klientom, jak i Bankowi jako organizacji. Digitalizacja procesów jest w naszej strategii jednym z kluczowych założeń i sukcesywnie wcielamy ją w życie, a rozwiązania proponowane w tym zakresie przez firmy z branży fintech są dla nas szczególnie interesujące. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego jako instytucji nowoczesnej i zaawansowanej technologicznie. Tworzymy cyfrową rewolucję, a wiele innowacyjnych rozwiązań wdrażanych w Banku staje się benchmarkiem rynkowym – mówi Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

W ramach testów w kilku oddziałach PKO Banku Polskiego wybrane formularze będą wypełniane w systemie przez doradcę, a następnie wydrukowane na zwykłej drukarce laserowej.

Po ich podpisaniu przez klienta za pomocą długopisu cyfrowego, będą natychmiast dostępne jako skan w systemach bankowych. Długopis jednoznacznie rozpoznaje rodzaj formularza oraz konkretną kartkę czy stronę – każdy formularz posiada cechy druku ścisłego zarachowania i jest unikalny.

Czytaj także: Vozilla – czyli auta elektryczne dla Wrocławian

PKO BP i IC Solutions

Bank prowadzi pilotaż we współpracy z firmą IC Solutions – startupem założonym przez naukowców z Uniwersytetu Adama Mickiewicza, jednym ze zwycięzców II edycji programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum Poland w ścieżce „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Ścieżka ta pozwala wyłonić najciekawsze przedsięwzięcia technologiczne możliwe do zaimplementowania w polskiej bankowości.

– Technologia długopisu cyfrowego oszczędza czas pracownikom, pozwala na znaczącą redukcję zużywanego papieru, a także wprowadza w sposób automatyczny pełny elektroniczny obieg dokumentów. Punktem wyjścia dla naszego rozwiązania jest papier i długopis, a więc znana, wygodna i zrozumiała dla każdego analogowa technologia – podkreśla Rafał Witkowski, prezes IC Solutions.

Pilotaż będzie realizowany przez 6 miesięcy w 4 oddziałach PKO Banku Polskiego: Oddziale 1 w Grójcu, Oddziale 12 w Łodzi, Oddziale 38 w Poznaniu i Oddziale 101 w Warszawie. W pierwszej kolejności będą testowane następujące formularze: potwierdzenie założenia lokaty, FATCA, CRS, wpłaty i wypłaty Western Union oraz udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa. Pilotaż pozwoli Bankowi na precyzyjną ocenę efektywności nowej technologii oraz uzyskanie oceny rozwiązania przez klientów i pracowników oddziałów.

Długopis cyfrowy to kolejna innowacja testowana w oddziałach laboratoryjnych PKO Banku Polskiego. Są to wybrane oddziały w całej Polsce, w których prowadzone są testy nowoczesnych rozwiązań technologicznych zanim zostaną wdrożone w całej sieci. Dzięki temu Bank zyskuje pewność, że nowe rozwiązania będą akceptowane i chętnie wykorzystywane zarówno przez klientów, jak i pracowników, a także że będą korzystne i efektywne dla organizacji.

Dotychczas w oddziałach laboratoryjnych PKO Banku Polskiego testowano między innymi: udostępnienie klientom demonstracyjnej wersji aplikacji IKO na specjalnie przygotowanych do tego telefonach, udostępnienie klientom tabletów z wersją demonstracyjną nowego iPKO, serwisu PKO Junior oraz ofertą produktową na stronie www Banku, darmowe WiFi dla klientów Banku, system analizy ruchu klientów w oddziale, czy wreszcie stanowiska samoobsługowe umożliwiające wpłaty gotówki, przelewy między własnymi rachunkami, przelewy na dowolne konto, założenie lokaty, sprawdzenie lub wydruk salda oraz innych operacji.

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone