Rafał Brzoska, prezes InPost, zwraca uwagę, że w tym roku firma postawiła przede wszystkim na mocny rozwój infrastruktury. Chodzi nie tylko o nowe paczkomaty, ale także o zmiany w sposobie odbioru przesyłek przez aplikację, czy wprowadzenie usługi „szybkie nadania”. O skali prowadzonych inwestycji najlepiej świadczy fakt, że w jeszcze w ubiegłym roku w tym samym okresie mieliśmy 4300 Paczkomatów – mówi Brzoska.

InPost stawia na rozwój infrastruktury

W listopadzie InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Ponadto, jeśli wartość zakupu przekracza 5 dolarów, to przesyłka towaru za pośrednictwem InPost jest darmowa.

Firma Rafała Brzoski umożliwiła także odbieranie przesyłki bez podchodzenia do ekranu Paczkomatu, dzięki czemu przy jednym urządzeniu paczkę może odebrać kilka osób jednocześnie. Swoją skrytkę można otworzyć za pomocą aplikacji mobilnej InPost, a tego typu rozwiązanie jest dostępne w 95% Paczkomatów.

InPost rywalizuje o prymat na rynku dostawy paczek z Pocztą Polską. Pocztowcy także postawili na urządzenia paczkowe, a skrytki znajdą się w wydzielonych strefach dostępnych całodobowo w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Pierwszy automat paczkowy uruchomiony w nowo otwartej filii Poczty Polskiej znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Urządzenia dostarcza duńska firma SwipBox.