Twórcy Instagrama co i rusz wprowadzają nowe aktualizację w aplikacji, co im się opłaca, bo korzysta z niej już 1 miliard użytkowników. Ogłoszenie nowych danych pokrywa się z wprowadzeniem najnowszej opcji – dodawanie godzinnych materiałów video. Czy kolejna zmiana przyniesie twórcom apki kolejny miliard klientów? O sprawie informuje serwis The Verge.

Sukces za sukcesem

– To jest niesamowite. Jest to coś, o czym i ja i Mike, nigdy byśmy nie pomyśleli – powiedział Kevin Systrom, współzałożyciel aplikacji. Nie wiadomo skąd przychodzi najwięcej użytkowników, ale ubiegły rok przyniósł apce dużo popularności dzięki uruchomieniu insta stories. Firma wzbogaciła również działalność aplikacji o dodawanie GIF-ów, suwaki emoji, a także możliwości dodawania ankiet.

Wczoraj (20 czerwca) Instagram wprowadził nowe uaktualnienie – możliwość dodawania nawet godzinnych filmów. Serwis rozwija się i wytacza ciężki kaliber w postaci oferowania użytkowników materiałów video, które będę trwały dużo dłużej niż wcześniej oferowana minuta. Umieszczane materiały są w wysokiej rozdzielczości, jednak nie spodziewajmy się efektów rodem z Netflixa. Oferta skupia się głównie na filmach twórców YouTuba, które są profesjonalnie zmontowane i trwają od kilku do kilkunastu minut. Nowa usługa nosi nazwę IGTV (brzmi znajomo?) i ma zachęcić influencerów na nawiązanie współpracy z Instagramem. Początkowo podczas filmów nie będą puszczane reklamy, jednak Systrom zaznaczył, że mogą się wkrótce pojawić. To, co może zniechęcić użytkowników do oglądania video to wertykalny format materiałów. Nie jest on problemem gdy oglądamy 1-minutową relację, jednak nie jestem pewna czy spodoba się to podczas godzinnego filmu.

/Asia Stankiewicz