O sprawie donosi The Next Web. Serwis dostrzegł nową funkcję już w grudniu zeszłego roku, kiedy to zaczęła się pojawiać u mieszkańców Japonii. Teraz stopniowo trafia także na smartfony Europejczyków. Nie wiadomo jednak kiedy funkcja Type trafi do wszystkich użytkowników.
Czytaj także: Jakie zagrożenia niesie za sobą aplikacja Google Art?
Type – nowa funkcja w Instagram Stories
Od momentu wspomnianej różnicy zdań Instagram postanowił przejąć biznes Evana Spiegla. Dobrym przykładem może być wprowadzenie funkcji Instagram Stories, która była jawną kopią My Story ze Snapchata. Chodzi o wrzucanie ulotnych treści, czyli tego z czego słynie Snapchat.
W odróżnieniu do większości portali społecznościowych treści publikowane na Snapchacie są ulotne i po jakimś czasie znikają z serwisu. To co jednym wydawało się bez sensu, wśród innych znalazło uznanie. Dlatego tą drogą postanowił pójść także Zuckerberg.
Czytaj także: Snapchat ma problem z alkoholem
Teraz za pomocą Instagram Stories będzie można też publikować posty, na których znajduje się wyłącznie tekst. Funkcja nosi nazwę „Type”. Wybieramy kolor tła, rodzaj czcionki i gotowe – tekst można opublikować. Tak jak na powyższym filmiku. Jest to na pewno ciekawe rozwiązanie i przede wszystkim coś, czego nie ma Snapchat. Dlatego otwiera się szansa na zdobycie nowego segmentu rynku i przy okazji zerwanie z łatką serwisu, który niemal wszystko kopiuje po firmie Evana Spiegla.
W tym miejscu warto też przypomnieć o nowej polityce Facebooka, który postanowił uciąć zasięg firmom, promującym się na serwisie. Teraz na pierwszym miejscu mają być treści publikowane i udostępniane przez znajomych. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Facebook obcina zasięgi. Posty znajomych na pierwszym miejscu.