Meta wprowadza dodatek do swoich reklam partnerskich o nazwie Testimonials, który umożliwia twórcom zarabianie na pisemnych rekomendacjach produktów w komentarzach pod postami i reklamami marek.
Ostatnio pisaliśmy, że Instagram oficjalnie potwierdził, że testuje nową funkcję pozwalającą użytkownikom wyrażać swoją dezaprobatę wobec komentarzy. Przycisk „Nie lubię” pojawił się w sekcji komentarzy pod postami w Feed oraz Reels. Nowa opcja ma na celu poprawę jakości interakcji i doświadczeń użytkowników na platformie.
Nowy format reklam na Instagramie
Obecnie wiele marek korzysta z płatnych komentatorów lub zachęca klientów do pozostawiania pozytywnych recenzji. Nowa funkcja może pomóc w odróżnieniu autentycznych opinii od tych sponsorowanych, zwiększając wiarygodność marki i samego twórcy.
Z badań Mety wynika, że aż 40% użytkowników Instagrama sugeruje się rekomendacjami twórców przy zakupach. Funkcja Testimonials pozwala twórcom pisać krótkie, maksymalnie 125-znakowe rekomendacje, które są następnie przypinane na górze sekcji komentarzy pod reklamą. Umowy finansowe są negocjowane bezpośrednio między markami a twórcami, a płatności realizowane poza aplikacją Instagram. Testimonials ma również pozwolić twórcom monitorować swoje referencje i sprawdzać, w jaki sposób ich treści są wykorzystywane.
Aktualizacje w wiadomościach DM
Instagram ulepsza także swoje wiadomości bezpośrednie (DM), dodając kilka nowych funkcji, które mają uczynić platformę bardziej konkurencyjną w stosunku do innych aplikacji służących do komunikowania się. Jedną z nowości jest między innymi tłumaczenie wiadomości – na ten moment funkcja ma obsługiwać 99 języków. Użytkownicy uzyskają też możliwość udostępniania na czatach grupowych lub podczas transmisji na żywo 30-sekundowych fragmentów utworów z biblioteki Instagrama.
Kolejna nowość to funkcja przypinania wiadomości, obrazów czy rolek na górze konwersacji (do trzech na jeden chat). Od teraz użytkownicy będą mogli także, podobnie jak w iMessage, zaplanować wysłanie wiadomości na określoną datę i godzinę, maksymalnie do 29 dni w przód. Ostatnim dodatkiem jest opcja zapraszania znajomych do czatu grupowego poprzez wysłanie im kodu QR, który można udostępnić od razu lub zapisać do późniejszego użycia.
Nowe funkcje DM są już dostępne na urządzeniach z systemami iOS i Android, natomiast dostęp do nich przez wersję przeglądarkową pojawi się w późniejszym terminie.
Ostatnio pisaliśmy także, że Instagram ogłosił wprowadzenie nowego rozwiązania umożliwiającego użytkownikom dzielenie się swoją lokalizacją na żywo za pośrednictwem DM (bezpośrednich wiadomości). Aplikacja tym samym rzuca wyzwanie między innymi Snap Mapie od Snapchata, czy Find My firmy Apple. Te rozwiązania od lat są popularne wśród użytkowników chcących śledzić lokalizację swoich znajomych i bliskich.