Partner serwisu Visa dla biznesu

InsurTalk #3. Jak nowe technologie wpływają na oczekiwania klientów?

Fintek
Fintek
#Insurtech#Podcasty Sfintechowani
Opublikowano: 30 kwietnia 2020, 11:01 Aktualizacja: 30 kwietnia 2020, 11:00

Zapraszamy na kolejny odcinek podcastu z cyklu InsurTalk, realizowanego wspólnie z LINK4. Naszym gościem był Wiesław Kotecki, lider zespołu Experience Design w Deloitte. Porozmawialiśmy o wpływie nowych technologii na oczekiwania klientów i o tym jak sektor ubezpieczeń wypada na tle innych branż pod względem cyfryzacji.

InsurTalk #3. Jak nowe technologie wpływają na oczekiwania klientów?

W marcu Deloitte opublikowało raport pod tytułem „Polish CX Drivers – badanie doświadczeń klientów w Polsce”. W materiale wzięto pod lupę takie branże jak bankowość, telekomunikacja, ubezpieczenia, e-commerce, usługi kurierskie, rozrywka, czy usługi medyczne. Zostały one przeanalizowane pod kątem customer experience. Sektor ubezpieczeniowy ma przed sobą jeszcze dużo pracy, ale widać już pierwsze zwiastuny postępu.

Pełny raport Deloitte „Polish CX Drivers – badanie doświadczeń klientów w Polsce” można pobrać tutaj.

Branża ubezpieczeniowa nadrabia zaległości

– Okres pandemii redefiniuje kontakty międzyludzkie. Przebywamy głównie w izolacji, a ubezpieczenia są jedną z tych branż, które w znacznym stopniu odczuwają negatywne skutki rozprzestrzeniania się koronawirusa. Biznes wielu firm ubezpieczeniowych wciąż opiera się na sieci agencyjnej, czyli na bezpośrednim kontakcie z klientem – mówi Wiesław Kotecki, lider zespołu Experience Design w Deloitte.

– Nasz raport dotyczył kluczowych branż – bankowości, telekomunikacji, ubezpieczeń, e-commerce, usług kurierskich, czy usług medycznych. Wynika z niego, że branża ubezpieczeniowa ma jeszcze dużo do zrobienia w zakresie cyfryzacji i customer experience. sługi ubezpieczeniowe jako te bardziej skomplikowane produkty wciąż wymagają jeszcze kontaktu bezpośredniego z klientem. Oczywiście niektóre ubezpieczenia – podróżne, czy proste OC i AC można kupić online. Natomiast te bardziej ustrukturyzowane produkty – ubezpieczenia na życie, hipoteczne i tak dalej wciąż wymagają kontaktu ludzkiego – dodaje ekspert.

– Widzimy jednak szybką reakcję branży. Kilku kluczowych ubezpieczycieli umożliwiło podpisywanie umów zdalnie – przez telefon lub za pomocą wideorozmowy. Za weryfikację dokumentów odpowiadają insurtechy. W naszym raporcie widać, że klienci oczekują w branży ubezpieczeniowej standardów, które już od dawna mają dostępne w bankowości, w e-commerce, czy w usługach kurierskich – wyjaśnia Wiesław Kotecki.

Z Wiesławem Koteckim rozmawiał Łukasz Piechowiak. Rozmowa jest dostępna także na Spotify i Soundcloud.

Resztę podcastów znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:

Podcast na YouTube:


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

insurtalk-3-jak-nowe-technologie-wplywaja-na-oczekiwania-klientow