InsurTech też zgarnia miliony

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Insurtech
Opublikowano: 28 grudnia 2017 Aktualizacja: 20 lutego 2019

Insurtech Lemonade zgarnął pokaźną sumę 120 milionów dolarów dofinansowania. Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój mobilnej platformy ubezpieczeniowej. Głównym inwestorem jest japoński Softbank.

Lemonade to firma, która oferuje ubezpieczenia domu lub mieszkania. Teraz dodatkowe środki zostaną wykorzystane na dalszy rozwój aplikacji i zagraniczną ekspansje. Oprócz Softbanku w Lemonade zainwestowały także Google, Sequoia Capital i General Catalyst.

Czytaj także: Bank zamknął konto za handel kryptowalutami. Czy Bitcoin jest nielegalny?

Lemonade z dużym dofinansowaniem

Lemonade powstała w połowie zeszłego roku – na początku oferując ubezpieczenia mieszkańcom Nowego Jorku. Ze względu na duże zainteresowanie rozpoczęto działalność także w innych miastach USA.

Firma w swojej aplikacji wykorzystuje machine learning i sztuczną inteligencję. Klient najczęściej rozmawia z czatbotami na Messengerze, ale oczywiście ma także możliwość kontaktu z ekspertem – również online.

Dzięki temu cały proces zakupu polisy ograniczony jest do minimum. W razie wystąpienia szkody zgłaszamy ją także za pomocą aplikacji – łącząc się z konsultantem za pomocą kamerki w smartfonie.

Luźniejsze i bardziej przystępne podejście do klienta stale zyskuje na popularności. Zaczęło się od fintechowych startupów, poprzez banki, a teraz trend ten dotarł także do branży ubezpieczeniowej. InurTech zaczyna pomału zrywać z łatką ubogiego krewnego FinTechu, a w ubezpieczenia inwestuje coraz więcej firm.

Dobrym przykładem może być tutaj niedawny start platformy Play Ubezpieczenia. Polisy są oferowane w sześciu kategoriach: Zdrowie, Bezpieczeństwo, Dom i Rodzina, Smartfon, Podróże i Sport, Motoryzacja. Jest to na pewno interesujący kierunek dla firm telekomunikacyjnych, ponieważ w ten sposób mogą zmonetyzować potężne bazy danych na temat klientów. Więcej o Play Ubezpieczenia można przeczytać tutaj – Play celuje w rynek InsurTech i uruchamia własną platformę ubezpieczeniową.

Co prawda w Polsce nie ma zbyt wielu rozwiązań takich jak Lemonade – czyli wykorzystujących sztuczną inteligencję do optymalizacji zakupu ubezpieczeń. Natomiast sam fakt, że duże firmy działające nad Wisłą inwestują w ubezpieczenia może być optymistycznym sygnałem, zwiastującym nadchodzącą insurtechową rewolucję.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

insurtech-tez-zgarnia-miliony