CallPage to krakowski startup, którego głównym produktem jest system działający w modelu Saas, przeznaczony do zwiększania konwersji na stronach internetowych. Liczba użytkowników CallPage to ponad 2 mln osób. Z widgetu korzystają m.in. UPC, Virgin Mobile, Medicover, Mercedes, a także blisko 4000 innych firm na całym świecie. Firma zatrudnia ponad 50 pracowników i aktualnie rozwija produkt o funkcjonalności oparte o machine learning i sztuczną inteligencję. Plany rozwoju zakładają dalszą ekspansję zagraniczną.

Wychodzą z inwestycji w startup i zgarniają ponad 2 miliony

Sprzedaż udziałów CallPage przyniosła AIP Seed Capital zysk w postaci 2,2 mln złotych. To jeden z największych zwrotów z inwestycji seed (na wczesnym etapie rozwoju) w Europie Środkowo-Wschodniej. Co ciekawe fundusz nie jest jedynym inwestorem, który zarobił na projekcie. Rok temu swoje udziały odsprzedał pewien Anioł Biznesu, inkasując 10-cio krotny zwrot.

Dotychczas fundusz AIP Seed Capital wyszedł z 42 inwestycji na 109 podmiotów, w które zainwestował kwotę łączną około 15 mln złotych. Obecnie ma w portfelu 67 spółek, a wartość zarządzanych przez niego aktywów to ponad 30 milionów złotych. W ciągu ostatniego roku fundusz zainwestował w 4 startupy.

Fundusz AIP Seed Capital działa od 2011 roku i specjalizuje się w inwestycjach na wczesnym etapie rozwoju. Kwoty inwestycji wynoszą od 100 tys. do 500 tys. złotych, w zamian za 10-30% udziałów w startupie. Fundusz interesuje się podmiotami z takich branż jak: moda, chemia, biotechnologia, telemedycyna i ICT. Obecnie w portfelu AIP Seed Capital znajduje się obecnie 60 spółek, między innymi: Sidly, Cocarda, Audiomagic, CD3D, Web2Print, Phenicoptere (Glov), Emenago, czy Exon.