Jak radzi sobie jeden z najstarszych fintechów na świecie?

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#PayPal
Opublikowano: 29 kwietnia 2019, 11:22 Aktualizacja: 9 maja 2019, 14:28

W zaledwie 3 pierwsze miesiące 2019 roku PayPal pozyskał 9,3 mln nowych kont – to wzrost o 15% w porównaniu z Q1 2018. Na jednego aktywnego konsumenta przypadało 38 transakcji. W sumie amerykański fintech posiada już 255 mln użytkowników.

Co więcej w I kwartale 2019 roku wolumen płatności P2P PayPal osiągnął wartość 42 mld dolarów. To spory – bo aż 41% wzrost w porównaniu do Q1 2018. Warto przypomnieć, że w marcu PayPal ogłosił partnerstwo z Instagramem, dzięki któremu amerykańscy klienci mogą kupować bezpośrednio na platformie należącej do Grupy Facebooka – płacąc między innymi z PayPal. Inne ciekawe wdrożenie to ekspresowe przelewy na konto bankowe – także dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Na razie nie wiadomo kiedy te funkcje pojawią się na innych rynkach.

PayPal podsumowuje początek 2019 roku

PayPal powstał jeszcze w minionym stuleciu, więc zdecydowanie zasługuje na miano jednego z najstarszych fintechów na świecie. Warto dodać, że jednym z założycieli firmy był sam Elon Musk. Przedstawiciele PayPala zwracają uwagę, że firma przeszła bardzo długą drogę od momentu uniezależnienia się od eBaya. W I kwartale 2019 roku wartość transakcji przeprocesowanych przez eBay wyniosła niespełna 10% całkowitego wolumenu płatności w PayPal.

A co z Polską? Fintech pochwalił się przede wszystkim jednym wdrożeniem. W lutym bieżącego roku PayPal wprowadził bezpłatne przelewy P2P w 25 europejskich krajach – w tym w Polsce. Polacy mogą bezpłatnie przesyłać sobie pieniądze w polskich złotych na terenie Polski oraz w euro i koronach szwedzkich w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego – pod warunkiem, że nie występuje przeliczenie waluty.

Przy okazji PayPal przytoczył raport na temat małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej. MŚP stanowią 99% wszystkich przedsiębiorstw w UE, zapewniając 2/3 miejsc pracy na rynku i będąc motorem napędowym gospodarki regionu. W całej Wspólnocie jedynie 17% MŚP sprzedaje swoje produkty oraz usługi online. W Polsce to jeszcze mniej – 13%. Potencjał rynku jest jednak ogromny: szacuje się, że transgraniczny e-handel będzie rósł w tempie 27% rocznie, osiągając wartość ponad 1 bln dolarów w 2020 roku.

/Rafał Tomaszewski


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

jak-radzi-sobie-jeden-z-najstarszych-fintechow-na-swiecie