Zgodnie z obostrzeniami przyjętymi na czas pandemii, wiele firm musiało wstrzymać swoją działalność stacjonarną i znaleźć sposób na przeniesienie swojej oferty do internetu. Nie trzeba koniecznie zakładać sklepu internetowego – na rynku są różne rozwiązania, np. portale ogłoszeniowe. Ciekawą alternatywą jest też narzędzie oferowane przez startup 1koszyk.

Narzędzie 1koszyk umożliwia szybkie uruchomienie sprzedaży w internecie poprzez linki – bez konieczności posiadania sklepu internetowego. 1koszyk zawiera gotową bramkę płatności DotPay i umowę z Furgonetka.pl, więc pozwala na uruchomienie sprzedaży w sieci bardzo szybko – na stronie internetowej firmy czytamy, że w kilka minut, ale nie weryfikowaliśmy tego.

W informacji prasowej czytamy, że konfiguracja całego zaplecza sklepu internetowego nie jest konieczna.

Prostota może być zaletą

1koszyk, na naszą prośbę, przesłało nam przykład (kejs) firmy, która zdecydowała się na wdrożenie. Jedną z nich jest Lodziarnia Pogodna, która zawiesiła działalność swojego punktu stacjonarnego w Warszawie. W tak trudnej sytuacji rynkowej Lodziarnia została postawiona przed wyborem: zamrożenie działalności na czas kwarantanny, lub szybka reorganizacja.

Jak czytamy w informacji prasowej – Lodziarnia Pogodna sprawnie przeniosła swój biznes do internetu. Firma umieściła swoje desery do kupienia online, skonfigurowała Sklep Facebook z ofertą i wykorzystała social media żeby dotrzeć do swoich klientów.

Jak to działa? Firma sprzedaje swoje lody za pomocą linka, pobiera opłaty online i dostarcza je do klientów w określonym obszarze. Zachowane są wszelkie zalecane środki ostrożności, żeby lody były przygotowane i dowiezione w sposób bezpieczny. Konfiguracja całego zaplecza sklepu internetowego nie była konieczna, firma obeszła to skrótem sprzedając bezpośrednio ze swoich mediów społecznościowych.