15 listopada 2018, 10:00:III Edycja Kongresu 590 - Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego - G2A Arena Jasionka 954 36-002 Rzeszów, Polska

Odroczone płatności to korzyść dla e-sklepów. Przykład bramki imoje

Odroczone płatności to korzyści dla e-sklepów. Przykład bramki imoje

W sierpniu 2018 ING Bank Śląski uruchomił pierwszą bankową bramkę płatniczą imoje. Główną przewagą nad innymi bramkami mają być odroczone płatności od Twisto. Jak mogą na tym skorzystać sklepy internetowe i ich klienci?

To właśnie w bramkach płatniczych wybiera się metodę transakcji (karta, przelew pay-by-link, BLIK), a na polskim rynku taką usługę oferują na przykład PayU i DotPay. imoje jest jednak pierwszą bramką stworzoną i obsługiwaną przez bank. W zeszłym tygodniu imoje zdobyło nagrodę Best Tool for e-Commerce, w konkursie e-Commerce Polska Awards, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

imoje i Twsito z korzyścią dla sklepów internetowych?

ING chwali się, że wspólnie z Twisto oferuje pierwsze na polskim rynku odroczone płatności, które nie wymagają od klienta podawania żadnych danych w trakcie dokonywania zakupów, czy w trakcie płatności. Wiarygodność klienta weryfikuje algorytm Nikita na podstawie kilkuset danych, tzw. śladów internetowych – wyjaśniają przedstawiciele banku.

No dobrze, ale na czym w zasadzie polegają odroczone płatności i jakie korzyści oferują sklepom internetowym? Jak sama nazwa wskazuje „Kup teraz, zapłać później” pozwala na kupno towaru, bez natychmiastowej konieczności zapłaty. Nabywca ma 21 dni na opłacenie zakupów, ale właściciel sklepu internetowego dostaje 100% utargu już w następnym dniu roboczym. Wszystko dzięki wspomnianej analizie zdolności kredytowej za pomocą algorytmu Nikita.

Czyli to w zasadzie taki kredyt na zakup towaru? Nie do końca. Nasze wątpliwości rozwiewa biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

– Usługa Twisto jest oparta o przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące zlecenia oraz pełnomocnictwa. Klient sklepu internetowego na podstawie umowy zlecenia zleca Twisto wykonanie za niego umowy sprzedaży pomiędzy sklepem a tym klientem. Twisto nie pobiera od klienta oprocentowania ani innych kosztów związanych ze świadczeniem tej usługi lub zwrotem ceny zapłaconej wcześniej przez Twisto na rzecz sklepu. Klient musi zapłacić Twisto ewentualną opłatę jedynie w przypadku opóźnienia w zwrocie Twisto ceny za towar, co w konsekwencji stanowi substytut odszkodowania, a nie zwrot kosztów z tytułu świadczenia usługi Twisto. Wyłącza to stosowanie ustawy o kredycie konsumenckim – wyjaśnia biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

imoje ma także gwarantować atrakcyjne i transparentne opłaty, nowoczesny i mobilny panel administracyjny oraz łatwą obsługę płatności z tytułu zwrotów.

Twisto – czeski fintech chce podbić Polskę

Twisto to fintech z siedzibą w czeskiej Pradze, który działa na tamtejszym rynku e-commerce od 2013 roku, gdzie jest liderem w zakresie płatności typu „Kup teraz, zapłać później”. Twisto obsługuje około 200 tys. klientów w ponad 500 sklepach internetowych. W październiku 2017 roku ING Bank Śląski stał się głównym udziałowcem firmy i pomógł jej w ekspansji na polski rynek.

ING podpisał umowę z 200 sklepami internetowymi, ale do końca września odroczone płatności Twisto oferowały 33 sklepy internetowe w Polsce. Bank zapewnia, że w ciągu półtora roku bramka imoje ma być dostępna dla ponad 3,5 tys. polskich e-sklepów.

Z punktu widzenia klienta i przedsiębiorcy „Kup teraz, zapłać później” nic nie kosztuje, chyba że klient przekroczy wspomniany termin 21 dni. Poniżej screen z regulaminu Twisto, który przedstawia wysokość kar, które trzeba zapłacić za przekroczenie terminu.

Powiększ

Twisto-regulamin
Wysokość ewentualnych opłat za przekroczenie terminu 21 dni w usłudze Twisto "Kup teraz, zapłać później".

/Rafał Tomaszewski