25 kwietnia 2019, 09:00:Kongres Profesjonalistów Public Relations - Bristol Tradition & Luxury Hotel, Mikołaja Kopernika 12, 35-069 Rzeszów

Jedna karta zamiast kilku. Aplikacja Curve dostępna w Polsce

Nowości w aplikacji Curve. Zakupy ratalne i dostęp do kont bankowych

Aplikacja Curve pozwala połączyć kilka kart płatniczych w jedną. Początkowo usługa była dostępna jedynie w Wielkiej Brytanii, ale teraz mogą z niej korzystać obywatele innych krajów europejskich – w tym także Polacy.

Startup powstał w 2015 roku w Londynie, a aplikacja Curve została uruchomiona już rok później. Aplika dostępna jest na systemy iOS i Android.

Curve – jak to działa?

Gdzie można korzystać z Curve?

Curve to wirtualny portfel, który pozwala połączyć kilka kart w jedną. Po założeniu konta w aplikacji otrzymamy kartę płatniczą od Curve, wydawaną przez Mastercard. Następnie podpinamy do portfela interesujące nas karty – mogą to być zarówno plastiki debetowe, kredytowe, jak i prepaidowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do portfela Curve podpiąć kartę Revoluta.

Przed dokonaniem płatności wystarczy wybrać w aplikacji kartę, którą chcemy obciążyć. Co ważne, jeżeli przez pomyłkę obciążymy nie to saldo, które chcieliśmy, płatność można przenieść na inną kartę. Funkcja „Go Back in Time” zadziała nawet 14 dni po dokonaniu transakcji. Za pomocą Curve można płacić zarówno offline, jak i online.

Zgodnie z regulaminem Curve nie nalicza prowizji za dokonywanie transakcji w lokalnej walucie. Jeżeli w portfelu mamy podpięte karty powiązane z rachunkiem prowadzonym w złotych, a transakcje dokonywane są w Polsce, to użytkownik nie poniesie dodatkowych kosztów. Jeżeli taką kartą płacilibyśmy za granicą, to Curve pobierze 1% prowizji. Poniżej lista krajów, w których dostępna jest aplikacja.

Curve dostępne w Polsce

W kolejnych miesiącach aplikacja powinna pojawić się we Francji, w Grecji, Rumunii, Portugalii i Hiszpanii. Curve należy do portfela funduszu inwestycyjnego Santander InnoVentures, dlatego aplikacja znajduje się w kręgu zainteresowań BZ WBK. Więcej na temat planów banku będzie można przeczytać w rozmowie z Feliksem Szyszkowiakiem, Chief Digital Officer w BZ WBK. Wywiad ukaże się na Fintek.pl już niebawem.

/Rafał Tomaszewski