23 października 2017, 18:00:Start Jerusalem - Mindspace Hala Koszyki, ul. Koszykowa 61, Warszawa

Jedno kliknięcie wystarczy, aby opłacić rachunek. Rusza usługa QLIK

Jedno kliknięcie wystarczy, aby opłacić rachunek. Rusza usługa QLIK.

W pierwszym banku w Polsce rusza właśnie operacyjnie nowa usługa o nazwie QLIK. Innowacyjne narzędzie pozwala firmom wystawiającym faktury na przesłanie informacji o płatności bezpośrednio do serwisu transakcyjnego bankowości elektronicznej klientów. Tym samym mogą oni w bardzo prosty sposób regulować cykliczne opłaty za prąd, gaz czy telefon bezpośrednio ze swojego konta w bankowości on-line.

Rozwiązanie to przyspiesza proces płatności oraz przyczynia się do wyeliminowania papierowych faktur z obiegu. Dostęp do usługi jako pierwsi otrzymają klienci Banku Millennium. Dostawcą technologicznym jest Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

Kilka miesięcy temu informowaliśmy o nowej odsłonie popularnego serwisu Invoobill – QLIK – Invoobill po liftingu. Problemem był jednak skomplikowany proces aktywacji konta, który skutecznie zniechęcał użytkowników. Teraz się to zmieni, ponieważ QLIK będzie można aktywować za pośrednictwem systemu transakcyjnego banku.

Czytaj także: Przyszłość sądów to sztuczna inteligencja

QLIK rusza w Banku Millennium

Dostawcy usług masowych, wystawiający regularnie faktury za swoje usługi, za pomocą QLIK mogą udostępniać informacje o płatnościach bezpośrednio do systemu transakcyjnego bankowości elektronicznej tym klientom, którzy posiadają rachunek w Banku Millennium.

Klient z kolei w serwisie bankowości internetowej swojego banku może wyrazić zgodę na otrzymywanie danych o zobowiązaniach względem określonych dostawców. QLIK znacząco skraca proces płatności, ponieważ ich uregulowanie ogranicza się do jednego kliknięcia. Co więcej, system nie wymaga wprowadzenia wielu kodów czy haseł – w serwisie znajdziemy już wypełnione pole przelewu, które wystarczy zaakceptować.

–  QLIK jest doskonałą ofertą zarówno dla konsumentów, jak i firm wystawiających faktury. Klient w sposób szybki i zarazem bezpieczny może opłacić rachunki, co minimalizuje ryzyko opóźnień w płatnościach oraz ogranicza ryzyko pomyłki przy ręcznym wypełnianiu danych – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR.

– Korzyści odnoszą też dostawcy usług masowych, zyskując innowacyjny i popularny kanał komunikacji z klientami. Co istotne, z punktu widzenia klienta, kluczową zaletą jest możliwość prostego opłacania swoich rachunków w jednym miejscu – w bankowości elektronicznej lub mobilnej swojego banku – dodaje Dariusz Marcjasz.

Nowe rozwiązanie stanowi odpowiedź sektora bankowego i ZBP na rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne usługi cyfrowe zarówno ze strony użytkownika końcowego, jak i wystawców faktur.

[KIR/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone