Mobilna autoryzacja zastąpi jednorazowe kody SMS – zamiast tego można potwierdzić transakcję w aplikacji na swoim smartfonie. Nową funkcję można włączyć zarówno z poziomu aplikacji IKO, jak i w serwisie bankowości internetowej iPKO lub Inteligo. Mobilna autoryzacja jest dostępna dla posiadaczy urządzeń z systemami Android i iOS.

Mobilna autoryzacja w PKO Banku Polskim

Jak to działa? Po zleceniu operacji, na przykład przelewu, klient otrzyma powiadomienie z aplikacji mobilnej IKO. W zależności od typu operacji i kwoty można wówczas potwierdzić operację bezpośrednio w powiadomieniu push poprzez wybranie „zatwierdź” lub powiadomienie może przekierować do aplikacji IKO, w której operację zatwierdza się kodem PIN.

Dzięki mobilnej autoryzacji klienci mogą też korzystać z funkcji dwuetapowego logowania do systemu bankowości elektronicznej, co zwiększa bezpieczeństwo korzystania z tych systemów. Po włączeniu tej funkcji, każdorazowo podczas logowania do bankowości elektronicznej, oprócz podania standardowo hasła do iPKO/Inteligo, klient zatwierdza logowanie także w aplikacji mobilnej.

Poza mobilną autoryzacją w IKO pojawił się także wniosek o otwarcie konta walutowego (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK) z możliwością wygodnego podpięcia kantoru internetowego i karty wielowalutowej. Funkcja ta jest dostępna tylko dla klientów PKO Banku Polskiego i nie skorzystają z niej posiadacze rachunku w Inteligo.

Przy okazji warto przypomnieć, że mobilną autoryzację wprowadził także Bank Pekao. Poza nowym rodzajem potwierdzania transakcji w Pekao pojawiła się także możliwość otwierania rachunku za pomocą prostego selfie. Więcej o nowościach przygotowanych przez Bank Pekao pisaliśmy tutaj.

/Rafał Tomaszewski