Aero2 poinformowało, że otrzymało zgłoszenie o możliwym nieuprawnionym uzyskaniu dostępu do danych osobowych części swoich klientów. Po weryfikacji zgłoszenia podjęte zostały natychmiastowe kroki i działania zapobiegawcze. Przedstawiciele sieci komórkowej zapewniają, że po ich zastosowaniu dane i systemy BDI (Bezpłatnego Dostępu do Internetu) są już bezpieczne.

Czytaj także: Bezpłatny Dostęp do Internetu na kolejne lata. Jest umowa z UKE

Sytuacja już opanowana

Dla zapewnienia najwyższego standardu bezpieczeństwa danych klientów podjęliśmy natychmiast odpowiednie działania profilaktyczne i ochronne, w tym m.in. na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2 wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie, które uniemożliwiło ewentualne bezprawne pobieranie danych osobowych klientów – możemy przeczytać w komunikacie prasowym Aero2.

– Czasowo zablokowano możliwości wyświetlania danych osobowych klientów sklepu Pakiety Aero na koncie po zalogowaniu oraz czasowo zablokowano dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2. Obecnie wszystkie serwisy są już aktywne. Podkreślamy również, iż próba nieuprawnionego dostępu nie dotyczyła takich danych, jak: PESEL oraz numer i seria dowodu – dodają przedstawiciele sieci komórkowej.

Czytaj także: Poczta Polska wprowadza nowy typ płatności – Wpłaty Ekspres

Tego typu incydenty i działania są niestety obecne w dzisiejszym świecie technologii i wiele instytucji w Polsce bywa celem podobnych ataków. Firma podkreśla, że ich priorytetem było zabezpieczenie systemów, a przede wszystkim zapewnienie swoim klientom bezpiecznego korzystania z ich konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.

Jeśli jesteś klientem Aero2 to z pewnością otrzymałeś e-mail z informacją o potencjalnym zagrożeniu. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest weryfikacja loginów i haseł w serwisie.

Czytaj także: Badanie na temat RODO. Co wiedzą polskie firmy?