Dane dotyczą klientów indywidualnych za III kwartał 2018 roku. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych użytkowników e-bankowości wzrosła o około 500 tysięcy. Więcej o poprzedniej edycji i wynikach z minionych okresów można przeczytać tutaj.

Prawie 8 mln Polaków ma bank w smartfonie

W III kwartale 2018 r. liczba rachunków klientów indywidualnych mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej wyniosła 37,26 mln, z czego 46% (17,31 mln) co najmniej raz w miesiącu loguje się do swojego konta przez Internet.

Również blisko połowa (46%) aktywnych klientów bankowości internetowej to także użytkownicy aplikacji mobilnych. Na koniec Q3 2018 było ich niespełna 7,9 mln. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba użytkowników wzrosła o niecałe 9%, a od początku roku – o 25%. Co nie powinno dziwić, osób korzystających z bankowości mobilnej przybywa szybciej, niż osób korzystających z bankowości internetowej.

Zdecydowana większość nowych klientów banków, którzy rozpoczęli korzystanie z usług w ciągu minionych 12 miesięcy to osoby, które od początku aktywnie korzystają z bankowości internetowej i którym trudno już wyobrazić sobie korzystanie z usług banków w tradycyjnej formie – czytamy w raporcie NetBank.

Dane Związku Banków Polskich pokrywają się z raportem PR News za III kwartał 2019 roku. Z opracowania wynika, że 7,8 mln Polaków aktywnie korzystało w tym okresie z bankowości mobilnej. Z tego 7,2 mln to konta w bankach uniwersalnych, a 500-600 tys. to rachunki w bankach spółdzielczych. Najwięcej klientów mobile miał PKO Bank Polski, a na podium znalazły się jeszcze mBank i ING Bank Śląski. Więcej na temat tych danych można przeczytać tutaj.