Chodzi między innymi o agregację kont z innych banków (usługa możliwa dzięki PSD2), płatności za parkowanie, możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonu i płatności powtarzalne z wykorzystaniem BLIKA. Te wszystkie nowości powinny się pojawić w IKO jeszcze w 2019 roku, chociaż najbardziej skomplikowana wydaje się agregacja rachunków z innych banków. Dzięki takiej funkcjonalności klient nie musiałby logować się na inne konta, a swoim saldem i operacjami mógłby zarządzać z poziomu IKO. Aby taka usługa była możliwa, niezbędna jest jednak współpraca poszczególnych banków, na co trzeba jeszcze trochę poczekać.

otwórz konto za zero z najlepszą aplikacją bankową

Co nowego w aplikacji IKO od PKO BP?

Z kolei na rok 2020 zapowiedziano rozwój aplikacji mobilnej IKO dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, a także wdrożenie asystenta głosowego Talk to IKO (o którym więcej przeczytacie w podlinkowanym tekście). Zgodnie z deklaracjami przedstawicieli PKO Banku Polskiego najbliżej wdrożenia są mobilne płatności za parkowanie.

Rozwiązanie zostanie wdrożone w oparciu o system moBILET, z którym PKO współpracuje przy okazji sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. Nie wiadomo jednak, czy z poziomu IKO za parkowanie od razu zapłacą mieszkańcy Warszawy, ponieważ zgodnie z obecnymi przepisami w stolicy może działać tylko jeden operator (teraz jest nim SkyCash). Na szczęście stołeczny Zarząd Dróg Miejskich prowadzi już przetarg, w którym może zostać wyłoniony więcej niż jeden operator, a to otwiera szansę na udostępnienie biletów parkingowych z poziomu IKO także w Warszawie.

Największy polski bank nie wyklucza również wdrożenia mobilnych płatności za przejazd autostradami. Taka usługa jest kojarzona przede wszystkim z Autopay od Blue Media, które w swojej aplikacji mobilnej udostępnił już Bank Millennium. Przedstawiciele PKO nie zamykają się jednak na innych operatorów i mają być otwarci na współpracę także z innymi podmiotami oferującymi tego typu usługi.

PKO Bank Polski przygotowuje się także do zamknięcia aplikacji IKO na systemie operacyjnym Windows Phone. Likwidacja aplikacji na smartfonach z tym OS-em to kwestia najbliższych miesięcy.

Aplikacja IKO w liczbach

Obecnie PKO Bank Polski posiada już 3,6 mln klientów bankowości mobilnej – mowa tutaj zarówno o użytkownikach IKO i tych klientach, którzy korzystają z serwisu transakcyjnego na urządzeniu mobilnym. W sumie na rynku znajdują się już 4 mln aplikacji IKO, co jest absolutnym rekordem na polskim rynku, a także bardzo dobrym wynikiem na tle reszty Europy.

Tylko w 2019 roku PKO Bank Polski wdrożył w aplikacji IKO takie rozwiązania jak mobilna autoryzacja (także w oddziałach), wniosek o konto walutowe, ubezpieczenia komunikacyjne, IKO Pomagam, możliwość dodania karty kredytowej jako źródła pieniądza przy płatności BLIKIEM, czy bilety komunikacji miejskiej (od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 558 tys. biletów).

Na koniec zostawiamy Was z ciekawymi liczbami. Co pół sekundy płatność mobilna w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę – prawie 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji. W III kwartale 2019 roku liczba logowań do IKO była o 60% większa niż do iPKO. W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 18,7 milionów razy – to garść statystyk podsumowujących mobilną bankowość w największym polskim banku.

fintek poleca: załóż konto w PKO BP