– Zaletą usługi cashback jest jej wygoda i dostępność. W jednym miejscu możemy bowiem zrobić zakupy, zapłacić za nie kartą i przy okazji wypłacić też gotówkę. Co ważne, możemy wypłacić małe, nieokrągłe kwoty, które w danej chwili są nam potrzebne. Cashback jest idealnym rozwiązaniem, dostępnym praktycznie na wyciągnięcie ręki – komentuje Anna Spychalska-Grzeszek, Dyrektor Obszaru Marketingu i Produktów z Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Jak skorzystać z usługi cashback?
Na początek, kupując w sklepie, na poczcie czy stacji benzynowej dowolny produkt, należy przed dokonaniem płatności kartą, poinformować sprzedawcę o chęci wypłaty gotówki. Następnie, konieczne będzie potwierdzenie łącznej kwoty transakcji zakupu i wypłaty PIN-em, zgodnie z instrukcjami na terminalu. Ostatni krok to zabranie zakupów i odebranie od sprzedawcy banknotów.
Użytkownicy kart mogą jednorazowo wypłacić dowolną kwotę w gotówce (również drobną), ale nie przekraczającą 1000 zł. Wypłata gotówki w punkcie handlowym jest uzależniona od jej dostępności w kasie, dlatego sprzedawca może zaproponować mniejszą kwotę lub odmówić realizacji usługi, jeśli nie będzie dysponować odpowiednią ilością gotówki. Z usługi cashback można skorzystać w punktach oznaczonych znakami Visa Cash Back oraz Mastercard – Płać Kartą i Wypłacaj.
Niedawno prezentowaliśmy wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska. Wynika z niego, że cashback to najpopularniejsza funkcja dodatkowa terminali. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 40,9 proc. badanych. Najbardziej zainteresowane wypłatą gotówki z kasy sklepu są osoby młodsze, w wieku 30-39 lat (61,3 proc.) oraz 18-29 lat (44,8 proc.).