Autopay to usługa oferowana przez Blue Media. Jak to działa? W aplikacji klienci wprowadzają dane rejestracyjne pojazdu oraz oznaczają źródło płatności. Dzięki temu nie muszą dokonywać fizycznej płatności podczas zatrzymywania się na bramkach autostrad A1 oraz na odcinku A4 Katowice-Kraków.

Przejeżdżając przez bramkę kamery skanują tablice rejestracyjne pojazdu, a następnie obciążają opłatą konto użytkownika w ramach Autopay. Cała transakcja dokonywana jest w tle – nie trzeba kompletnie nic robić. Trudno o bardziej bezdotykową formę płatności za przejazdy.

Ponad 300 tys. użytkowników i 5 mln przejazdów

Funkcja Autopay jest już dostępna, prócz wspomnianego Pekao, także w Banku Pocztowym i w Banku Millennium. Z usługi korzysta już 300 tys. użytkowników, którzy dzięki Autopay rozliczyli ponad 5 mln przejazdów.

Autopay to prawie idealny VAS dla bankowości mobilnej. Spełnia wszystkie kryteria dobrej usługi dodanej tzn. zwiększa użyteczność aplikacji i zapewnia wygodną usługę, której klient potrzebuje oraz, z której faktycznie może korzystać. Nic zatem dziwnego, że banki integrują się z systemem i dokładają do bankowości transakcyjnej oraz mobilnej usługę Autopay.

/Fintek.pl