Partner serwisu Visa dla biznesu

Już niedługo obejrzysz film na Instagramie

Asia Stankiewicz
Asia Stankiewicz
#Instagram
Opublikowano: 7 czerwca 2018, 11:27 Aktualizacja: 7 maja 2019, 22:48

Film na Instagramie? Teraz będzie to możliwe. Aplikacja wprowadza zmiany i oferuje możliwość wrzucania materiałów, które trwają nawet godzinę. Premiera zaplanowana jest już na 20 czerwca. Obejrzycie?

Na Instagramie będzie można obejrzeć film

Instagram wchodząc na rynek skupiał się wyłącznie na zdjęciach. W apce można było umieszczać zdjęcia podróży, jedzenia czy kultowe selfies. Serwis rozwija się i wytacza właśnie duży kaliber – idzie na wojnę z YouTubem. No może nie do końca, ale również będzie oferował użytkownikom materiały video, które będą mogły trwać nawet godzinę. Dzisiejszy limit takiego filmiku to jedynie minuta. O sprawie informuje serwis TechCrunch.

Godzinne filmy na Instagramie

Materiały, które będą mogły być umieszczane na Instagramie będą w wysokiej rozdzielczości, jednak nie spodziewajmy się efektów rodem z Netflixa. Oferta ma skupiać się głównie na filmach twórców YouTuba, które trwają od kilku do kilkunastu minut, są profesjonalnie zmontowane, jednak do ich produkcji nie zatrudniono ekipy z Hollywood. Dotychczas materiały zamieszczane na Instagramie trwały tylko 60 sekund, jednak nie podlegały monetyzacji. Teraz ma się to zmienić, a twórcy i wydawcy będą mogli zarabiać na dłuższych materiałach.

Nie jest wiadome, czy i w jaki sposób podczas filmów będą wyświetlane reklamy marek, tak jak dzieje się to w przypadku reklam na YouTubie, ani jak będzie rozliczany nowy model. Każdy z filmów ma być wyposażony w opcję „Swipe up”, tak aby otworzyć link generujący ruch do stron internetowych twórców czy sklepów e-commerce. Instagram posiada 800 mln użytkowników, więc nowe rozwiązanie video może przynieść ogromne korzyści, będąc jednocześnie dobrym narzędziem marketingowym. Data publikacji nowej opcji może się jeszcze zmienić, a przedstawiciele Instagrama nie wystosowali jeszcze oficjalnej informacji na ten temat.

Kilka dni temu poinformowaliśmy Was, że Instagram wprowadził nowy algorytm sortowania treści w aplikacji, który na podstawie analizy naszych wcześniejszych zachowań czy postów, które najczęściej klikamy, tworzy unikalny kanał dla każdego użytkownika. Nowy algorytm ma zastąpić metodę sortowania treści w sposób chronologiczny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

/Asia Stankiewicz


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

juz-niedlugo-obejrzysz-film-na-instagramie