Klienci BZ WBK, mBanku, Banku Pekao, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Banku, Alior Banku, Nest Banku, Raiffeisen Polbanku i T-Mobile Usługi Bankowe mogą już płacić mobilnie przy użyciu swojego iPhone’a.

Posiadacze kart Mastercard mogą korzystać z Apple Pay w 8 bankach – BZ WBK, mBanku, Banku Pekao, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Banku, Alior Banku, Raiffeisen Polbanku i T-Mobile Usługi Bankowe. Natomiast właściciele plastików z logiem Visa w BZ WBK, mBanku i Nest Banku.

Apple Pay w Polsce. Jakim sprzętem Apple można płacić?

Konfiguracja usługi Apple Pay jest niezwykle łatwa, a jej użytkownicy mogą nadal czerpać wszelkie korzyści związane z płaceniem kartą kredytową lub debetową. Płacenie z Apple Pay w sklepach stacjonarnych jest możliwe dla użytkowników urządzeń iPhone SE, iPhone 6 i nowszych, a także zegarków Apple Watch.

Równie proste jest płacenie online z Apple Pay na stronach internetowych lub w aplikacjach obsługujących tę usługę. Takie transakcje autoryzuje się poprzez dotknięcie czytnika Touch ID lub, w przypadku modelu iPhone X, dwukrotne wciśnięcie przycisku z boku urządzenia i spojrzenie w kierunku ekranu, z użyciem funkcji Face ID. Dzięki Apple Pay wypełnianie długich formularzy czy wielokrotne wprowadzanie danych dotyczących płatności i dostawy staje się zbędne.

W przypadku płatności w aplikacjach mobilnych lub w przeglądarce Safari, Apple Pay działa na urządzeniach iPhone 6 i nowszych, iPhone SE, iPad Pro, iPad (5. generacji), iPad Air 2 oraz iPad mini 3 i nowszych. Z Apple Pay można również korzystać w przeglądarce Safari na dowolnym urządzeniu Mac wprowadzonym na rynek w 2012 r. lub później, z systemem operacyjnym macOS Sierra. W tym przypadku potwierdzanie płatności odbywa się za pomocą urządzenia iPhone 6 lub nowszego, Apple Watch bądź czytnika Touch ID dostępnego w nowym modelu komputera MacBook Pro.

Apple Pay i bezpieczeństwo

Prywatność i bezpieczeństwo są w Apple Pay kluczowe. W płatnościach Apple Pay z użyciem karty kredytowej lub debetowej jej numer nie jest zapisywany, ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple. Zamiast tego przypisywany jest unikalny Numer Konta Urządzenia, który, po zaszyfrowaniu, przechowywany jest z wykorzystaniem tzw. bezpiecznego elementu (ang. secure element) urządzenia. Każda transakcja jest natomiast autoryzowana za pomocą unikalnego, generowanego dynamicznie, jednorazowego kodu bezpieczeństwa.

– Co piąte pobranie aplikacji mobilnej Banku Zachodniego WBK dotyczy urządzeń Apple. Dlatego zależało nam, żebyśmy jako pierwsi w Polsce dostosowali nasze systemy i wprowadzili długo wyczekiwaną usługę Apple Pay, która dołączy do dostępnych już w naszym banku rozwiązań, takich jak BLIK, HCE, Google Pay i Garmin Pay. Możemy powiedzieć, że mamy teraz „wielką piątkę” możliwości, które pozwolą naszym klientom płacić, jak chcą i kiedy chcą. To tym bardziej istotne, gdyż klienci mają coraz większe wymagania w stosunku do usług bankowych, a w szczególności cenią rozwiązania, które mogą indywidualnie dobrać i dopasować do swoich potrzeb. Na taką swobodę pozwala m.in. nasze Konto Jakie Chcę z kartą Dopasowaną, które wybrało już ponad pół miliona klientów. Szeroki wybór zapewniamy także, jeśli chodzi o sposoby płatności za dokonywane zakupy – mówi Michał Gajewski, prezes zarządu BZ WBK.

Apple/RT