Nowa sieć sklepów oferuje zakupy bez stania w kolejkach do kas oraz bez jakiegokolwiek kontaktu z kasjerami, a nawet bez wyjmowania zakupów z koszyka przed wyjściem ze sklepu.

Jak działają sklepy bez kas?

W Polsce podobne rozwiązanie oferuje Carreforu PRO – jeden z najnowocześniejszym hipermarketów otwartych w CH Atrium Promenada w Warszawie. W sklepie klienci korzystają z rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych. Na powierzchni około 2 000 m2 dostępnych jest prawie 13 000 produktów spożywczych i przemysłowych. Klienci sklepu mają możliwość domówienia niedostępnych produktów na jednym z 19 interaktywnych ekranów, a do złożenia zamówienia wymagana jest aplikacja Mój Carrefour, za pomocą której mogą skanować kody QR przypisane do konkretnych produktów.

Sklep bez kas oferuje również Amazon GO, który znajduje się w amerykańskim mieście Seattle. Przy wejściu spotkamy bramki, które otworzyć można za pomocą aplikacji mobilnej. Mimo braku kas w sklepie znajduje się obsługa, która służy pomocą w razie ewentualnych problemów, ale jej rola ograniczona jest do minimum. Dzięki zaawansowanej technologii system wykrywa, które towary zabieramy z półek. Płatność odbywa się już po opuszczeniu sklepu – za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Czy możemy spodziewać się jeszcze więcej podobnych rozwiązań na polskim rynku? Niedawno nowym prezesem Allegro został były szef Amazona w Europie Południowej – Francois Nuyts. Mimo to, Allegro nie planuje wdrożyć podobnych nowości – przynajmniej na razie. Podczas rozmowy na kongresie Impact’18 Damian Zapłata, Chief Commercial Officer Allegro, powiedział, że firma w najbliższym czasie nie planuje uruchomienia fizycznych sklepów. Swoją decyzję tłumaczy brakiem gotowości polskiego rynku na takie zmiany. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

/Asia Stankiewicz