Płatności elektroniczne, to kolejny krok milowy w świecie bezpiecznych płatności bezgotówkowych. SIX Payment Services wdrożył terminale płatnicze POS w sektorze Money Exchange i Bill Payment. Ponadto, w obecnej sytuacji pandemii koronawirusa na całym świecie, kiedy to kładziony jest największy nacisk na zachowanie najwyższych standardów higieny i polecane są zachowania jak najmniej stykowe, płatności bezgotówkowe, to dzisiaj jedna z najbezpieczniejszych form płatności, a tym samym unikanie dotykania banknotów i monet.

Co więcej, wartością dodaną transakcji kantorowych przy użyciu terminali płatniczych jest również oszczędność czasu i pieniędzy związanych z obrotem gotówkowym – środki z transakcji trafiają wprost na konto, a wszystkie kwoty transakcji zostaną zaksięgowane na koncie następnego dnia roboczego.

Wartości projektu z punktu widzenia właścicieli kantorów

Jak podkreślają sami właściciele kantorów, w których nastąpiła implementacja terminali płatniczych, ważną korzyścią związaną z akceptacją kart płatniczych jest poszerzenie oferty, dotychczas wyłącznie gotówkowej, oraz realizacja oczekiwań klientów powszechnie posługujących się kartami płatniczymi w placówkach handlowych i usługowych. Możliwość realizacji transakcji w kantorze bez użycia gotówki, to wciąż rzadkość, stąd wzrost przewagi konkurencyjnej placówek posiadających terminal.

Nie bez znaczenia są też koszty, które muszą ponieść właściciele kantorów. W tym projekcie koszt obsługi kart nie jest wyższy niż koszt obsługi gotówkowej. Kluczowym aspektem w kontekście wartości, jaką niosą ze sobą terminale, jest również kwestia bezpieczeństwa, poprzez eliminację nadmiaru gotówki, brak konieczności konwojowania transportu pieniędzy, narażenia się na kradzież lub zgubienie gotówki. To wszystko na rzecz elektronicznych płatności i elektronicznego transferu środków.

Koszty wdrożenia terminala w kantorze

Koszty wdrożenia danej innowacyjności, to jeden z ważniejszych elementów stanowiących o powodzeniu projektu. W przypadku wprowadzania terminali płatniczych do kantorów istniała bowiem obawa wśród prowadzących kantory, że terminal w kantorze to wyższe koszty obsługi, co w efekcie przynosić będzie mniejsze zyski, bądź wymuszać będzie oferowanie klientom mniej konkurencyjnych warunków. Otóż okazuje się, że koszty obsługi terminali nie są wyższe od obsługi gotówkowej.