Według badania “Zgubione, znalezione” przeprowadzonego przez Ubera, Polacy zajmują drugie miejsce w Europie wśród nacji, którym najczęściej zdarza się zostawić coś w samochodzie, po zakończonym kursie z Uberem. Bardziej roztargnieni od nas są tylko Hiszpanie.
Czytaj także: W Uberze zapłacisz teraz gotówką
Roztargniona Europa
Jakie miasta powinny zawiązać sobie pętelkę na palcu, aby nie zapominać o zabraniu swoich rzeczy z siedzenia pasażera? Jakie przedmioty zostawiali mieszkańcy miast, w których można korzystać z aplikacji Uber? I w jakie dni tygodnia zdarza nam się zapominać najczęściej? Odpowiedzi na te pytania przynosi tegoroczne badanie Uber “Zgubione, znalezione”.
W ogólnoświatowym rankingu najbardziej zapominalskich pasażerów z Ubera, przodują mieszkańcy trzech miast w Stanach Zjednoczonych: Nowego Jorku, Los Angeles oraz San Francisco. Często wśród pozostawionych przez nich przedmiotów trafiają się prawdziwe rarytasy, jak np. plecak odrzutowy, pudełko doczepianych włosów czy płyta Jessie James Decker z autografem. Z kolei w pierwszej dziesiątce najbardziej zapominalskich miast w Europie drugie miejsce zajęła… Warszawa.
Czytaj także: Odważne plany ekspansji Uber Eats
Pełna dziesiątka miast ze Starego Kontynentu
- Madryt
- Warszawa
- Lizbona
- Praga
- Rzym
- Sztokholm
- Paryż
- Londyn
- Bruksela
- Amsterdam
Czytaj także: Uber Health zawiezie Cię do lekarza
Najczęściej zgubę zgłaszano w Wielkiej Brytanii
Rekordzistą w liczbie zgubionych przedmiotów jest pasażer korzystający z aplikacji Uber w Wielkiej Brytanii, któremu zdarzyło się zapomnieć swoich rzeczy z auta aż…. 19 razy. A oto lista 5 najbardziej zapominalskich pasażerów ze Starego Kontynentu, którzy najczęściej zgłaszali zgubę w aplikacji:
1. Wielka Brytania – 19 zgłoszeń
2. Chorwacja – 11 zgłoszeń
3. Francja – 9 zgłoszeń
4. Polska – 8 zgłoszeń
5. Portugalia – 7 zgłoszeń
Nie tylko mieszkańcom Warszawy zdarza się jednak “zapomnieć głowy” i zostawić swoje rzeczy w aucie po zakończonej podróży…
Czytaj także: UberEats debiutuje w Krakowie
Z Trójmiastem nie ma kontaktu
Jak wynika ze statystyk zgromadzonych przez Ubera, najbardziej zapominalskim regionem w Polsce jest Śląsk. To tutaj pasażerowie najczęściej zgłaszają przedmioty pozostawione w aucie. Na drugim miejscu pod względem największej liczby incydentów związanych z zagubionymi przedmiotami, uplasowali się mieszkańcy Wrocławia, a na trzecim – Warszawy.
Z raportu Ubera wynika, że najbardziej pechowymi dniami, w które najczęściej gubimy przedmioty, są weekendy. Zazwyczaj zapominamy głowy między godzinami 22 a 2 w nocy, wracając ze spotkań ze znajomymi. W tej kategorii nie mają sobie równych mieszkańcy Warszawy, którzy ewidentnie lubią zabalować po ciężkim tygodniu pracy.
Weekend jest jednak przekleństwem nie tylko dla nich, ponieważ pasażerom z pozostałych polskich miast również zdarza się obudzić „dzień po” bez przedmiotów, z którymi wsiadali do auta.
Czytaj także: Jesteś klientem Aero2? Nastąpił wyciek danych
Zagubione, znalezione – pierwsza dziesiątka najczęstszych zgub w Polsce
Na liście 10 najczęściej pozostawianych w samochodzie przedmiotów, o których zapominają pasażerowie korzystający z aplikacji Uber, w tym roku znalazły się:
- Gotówka
- Karta debetowa/kredytowa
- Smartfony
- Książki
- Plecaki
- Okulary
- Portfele
- Laptopy
- Klucze
- Paszporty
Znacznie ciekawsza jest jednak lista 5 najdziwniejszych rzeczy, które pasażerowie korzystający z aplikacji Uber zostawili w minionym roku. Kolejność przypadkowa.
1. Kurczak z rożna
2. Różaniec
3. Glukometr
4. Karta wstępu do pracy
5. Pistolet na kauczuk
Czytaj także: Poczta Polska wprowadza nowy typ płatności – Wpłaty Ekspres
Za zgubioną rzecz zapłacisz 25 zł
Każdą zgubę pasażerowie mogą zgłosić, korzystając z odpowiedniej funkcji w aplikacji Uber. Ponieważ wszystkie przejazdy z Uberem są rejestrowane, a pasażer ma bezpośredni kontakt do kierowcy, odzyskanie naszej własności przebiega sprawnie i bezproblemowo.
Wystarczy kilka kliknięć i wpisanie nazwy pozostawionej rzeczy lub kontakt z kierowcą. Koszt przywiezienia zgubionej rzeczy wynosi 25 zł. Jeśli kierowca nie może skontaktować się z pasażerem, w ciągu 7 dni dostarcza zgubiony przedmiot do Biura Obsługi Kierowców, skąd zguba może zostać odebrana przez właściciela.
Czytaj także: Sojusz Poczty Polskiej i Allegro
Uber/AS