Cały proces zakupowy można przejść z poziomu aplikacji mobilnej Klarny. Już wcześniej w apce szwedzkiego fintechu Brytyjczycy mogli znaleźć takie funkcje jak limity wydatków, zarządzanie budżetem, lista ulubionych sklepów, informacje o spadku cen, czy porównywarkę cenową.

Nowa wersja aplikacji Klarny w Wielkiej Brytanii

– W Klarnie wierzmy, że klienci nie powinni płacić prowizji za transakcje kartami kredytowymi oraz nie powinny być nakładane na nich wysokie odsetki przy płatnościach ratalnych. I teraz dzięki naszej nowej funkcji w aplikacji nic takiego nie będzie miało miejsca. Użytkownicy mogą dokonywać zakupów w ulubionych sklepach bez opuszczania naszej aplikacji  – mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.

Nowa wersja aplikacji Klarny trafia teraz do Wielkiej Brytanii, ale już wcześniej była dostępna na innych rynkach – między innymi w USA, Australii i Szwecji. Korzysta z niej średnio 6,5 mln klientów miesięcznie, a sama funkcja odroczenia płatności została wykorzystana 12,8 mln razy – czytamy w komunikacie. Zakupów można dokonywać u wszystkich sprzedawców online, niezależnie od tego czy są partnerami Klarny, czy nie.

Obecnie Klarna jest wyceniana na 31 mld dolarów – to zasługa ostatniego dofinansowania, w ramach którego fintech pozyskał 1 mld USD. Teraz Klarna ma się przymierzać do kolejnej rundy inwestycyjnej, która miałaby podbić wycenę firmy do poziomu 40 mld dolarów.