Klarna to szwedzki jednorożec oferujący odroczone płatności (Buy Now, Pay Later) m.in. w USA. W sumie fintech obsługuje ok. 90 mln klientów, którzy za pomocą rozwiązania Klarna mogą dokonać zakupu w 200 tys. sklepach online.
Firma wyceniana jest na ponad 10 mld USD. Klarna już od jakiegoś czasu przymierzała się do wejścia na włoski rynek zawczasu przejmując jednego z lokalnych graczy. Disiaj nastąpił „oficjaln launch” i fintech zaoferował Włochom możliwość skorzystania z odroczonej płatności rozłożonej na trzy nieoprocentowane raty, których terminy płatności wynoszą 30 dni. Mówimy zatem o zakupach ratalnych na 90 dni.
Wraz z nową ofertą Klarna wprowadza także aplikację, która umożliwi zarządzanie płatnościami, a także obserwowanie ciekawych ofert w sklepach, które oferują możliwość dokonania płatności za pośrednictwem Klarna.
E-commerce we Włoszech wart już blisko 23 mld EUR
Model biznesowy Klarny w dużej mierze polega na pobieraniu prowizji od sprzedającego, który dzięki temu, że oferuje odroczoną płatność może notować większe obroty. Tyle w teorii, bo w praktyce na razie jest to trudne do oceny, zwłaszcza gdy firma jest w fazie dynamicznego skalowania działalności. Czy Klarna pojawi się również w Polsce? Prawdodpobnie to wyłącznie kwestia czasu.
E-commerce rośnie w siłę również we Włoszech. Start Klarna zbiega się z czasem największego wzrostu popularności zakupów internetowych, co w dużej mierze jest skutkiem pandemii. Obecnie włoski rynek e-commerce szacowany jest na ok. 22,7 mld EUR i rośnie w tempie ponad 20% rocznie. Tylko w pierwszej połowie 2020 roku liczba klientów robiących zakupów online we Włoszech wzrosła o ok. 2 mln osób.
/Fintek.pl/LP