Dzięki BLIKOWI klienci Pekao będą mogli płacić w fizycznych sklepach bez użycia karty, dokonywać wygodnych transakcji w Internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów bez prowizji. Przelewy na numer telefonu mają pojawić się w PeoPay do końca 2018 roku.

BLIK nareszcie w PeoPay

BLIK to kolejna metoda płatności zaimplementowana w aplikacji PeoPay – po płatnościach HCE, czyli zbliżeniu smartfona do terminala, wykorzystując technologię NFC. Co prawda płacenie BLIKIEM w fizycznym sklepie nie jest zbyt popularne (w I kwartale 2018 roku przeprowadzono zaledwie 600 tysięcy takich transakcji, co wypada blado przy 10,5 milionach płatności w Internecie), ale może okazać się przydatne dla posiadaczy telefonów bez NFC.

BLIK jest bezpieczną formą płatności. Przy każdej transakcji konieczne jest wygenerowanie w aplikacji PeoPay jednorazowego kodu, przepisanie go do teminalu, bankomatu lub na stronie internetowej, a potem potwierdzenie transakcji w telefonie za pomocą PINu lub biometrii. Każdy kod BLIK jest ważny przez 2 minuty, potem trzeba wygenerować kolejny. Kolejnym zabezpieczeniem jest limit dla płatności za zakupy oraz dla wypłat z bankomatu (limit dla tych operacji można też zmienić w aplikacji).

Uruchomienie funkcji BLIK w aplikacji PeoPay będzie niesłychanie proste. Klienci już posiadający aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację – po aktualizacji na ekranie ich smartfonów pojawi się informacja o możliwości włączenia funkcji BLIK. W przypadku nowych klientów banku otwierających konto i pobierających aplikację, opcja BLIK pojawi się automatycznie w aplikacji PeoPay.

Funkcja płatności BLIK zostanie udostępniona na wszystkich telefonach, na których działa aplikacja PeoPay (smartfony z system Android i iOS). Pekao podaje, że z bankowości mobilnej korzysta już ponad milion klientów banku.

Pekao/RT