O awarii poinformował na Twitterze zastępca rzecznika prasowego mBanku – Piotr Rutkowski. „Od godziny 10.50 występują problemy z mobilną autoryzacją. Klientów przepięliśmy na autoryzację SMS. Pracujemy nad szybkim przywróceniem tej funkcji” – napisał zastępca rzecznika prasowego mBanku.
Awaria została już usunięta.
Kolejna awaria w mBanku…
Aktualizacja: wszystko już działa https://t.co/GgFmVXbICv
— Piotr Rutkowski (@piotrrutkowski) 30 września 2019
Niestety to już kolejna awaria, z którą muszą mierzyć się klienci mBanku w ciągu ostatnich dni. Wcześniej występowały problemy z logowaniem do bankowości internetowej i mobilnej, a także kłopoty z BLIKIEM i właśnie mobilną autoryzacją. Przypomnijmy, że mobilna autoryzacja to potwierdzanie transakcji z poziomu aplikacji mobilnej, która stopniowo zastępuje kody SMS.
Według naszych danych w całym 2019 roku doszło do ponad 30 awarii bankowych – chodzi o sytuacje, w której awaria trwa dłużej niż godzinę i jest zauważana przez znaczną grupę klientów. Niestety trzeba być przygotowanym na taką sytuację. Awarii bankowych nie da się uniknąć, dlatego klienci powinni pamiętać o nieodkładaniu ważnych przelewów na ostatnią chwilę, czy o noszeniu przy sobie chociaż niewielkiej ilości gotówki.
Pewnym rozwiązaniem może być także posiadanie rachunku w więcej niż jednym banku – mało prawdopodobne, aby do awarii doszło w kilku bankach jednocześnie. Mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe.