24 lutego 2018, 09:00:Data Science - Kraków, dokładny adres zostanie podany przed wydarzeniem

Kolejne zmiany na Facebooku. Więcej lokalnych treści

Facebook stawia na lokalne treści.

Mark Zuckerberg zapowiada kolejne zmiany na swoim serwisie. Od początku roku Facebook preferuje treści udostępniane przez znajomych, kosztem tych z polubionych stron, a teraz na tapecie znajdą się newsy z okolicy. Na razie tylko w Stanach Zjednoczonych.

Na początku stycznia pisaliśmy o ucinaniu zasięgów na Facebooku. Właściciele sklepów i stron internetowych muszą się teraz bardziej nagimnastykować, aby użytkownik zobaczył ich treści. FB preferuje rzeczy udostępniane, bądź publikowane przez znajomych. Więcej o tych zmianach można przeczytać tutaj –Facebook obcina zasięgi. Posty znajomych na pierwszym miejscu.

Czytaj także: Anna Streżyńska przechodzi do e-sportu?

Facebook promuje newsy z okolicy

Mark Zuckerberg zapowiada zmiany na Facebooku. Będzie więcej loklanych wiadomości.

Okazuje się jednak, że to nie koniec zmian. Mark Zuckerberg zapowiada, że jego serwis będzie teraz stawiał na wiadomości z okolicy. W newsfeedzie użytkownik zobaczy więcej treści z miejsca jego zamieszkania. Jak Facebook definiuje lokalnego wydawcę? Na podstawie interakcji osób z ograniczonego obszaru. Jeżeli w linki danego wydawcy klikają głównie osoby z Warszawy, to zostanie on potraktowany jako wydawca warszawski.

Warto dodać, że Facebook wyświetli nam także treści stron, których nie polubiliśmy. Jeżeli tylko zostaną one sklasyfikowane jako te z naszej okolicy i godne zaufania. Żeby stwierdzić, które serwisy są „godne zaufania” serwis Zuckerberga przygotuje ankiety, w których użytkownicy będą oceniać poszczególne witryny. Te z najwyższą średnią ocen znajdą się na szczycie newsfeedów użytkowników.

Na razie rozwiązanie działać będzie tylko na terenie USA, ale Zuckerberg zapowiada, że jeszcze w tym roku ma ono trafić także na inne rynki.

Czytaj także: Elon Musk sprzedaje miotacze ognia

Nie wszystkim pasują zmiany na Facebooku

Z jednej strony Facebook promuje materiały udostępniane przez znajomych, a z drugiej treści z naszej okolicy. Oznacza to, że coraz rzadziej mogą się pokazywać posty witryn, które informują o wiadomościach ze świata. Wielu użytkowników korzysta z FB jako ze źródła informacji, w którym wygodnie zrobić poranny „przegląd prasy”.

Jest jednak opcja, aby treści z innych serwisów także zobaczyć na swojej tablicy. Po wejściu na facebookowy profil danej strony w opcjach należy zaznaczyć „wyświetlaj najpierw”. To dobre rozwiązanie dla osób, którym nie podoba się powrót serwisu Marka Zuckerberga to korzeni. Przypomnijmy, że początkowo Facebook miał ułatwiać kontakty ludziom z całego świata.

Czytaj także: Instagram wprowadza nową funkcję. Coś czego nie ma Snapchat

Stawianie na lokalne wiadomości jest o tyle ciekawe, że jeszcze wczoraj pisaliśmy o nowym pilotażu Google, czyli aplikacji Bulletin. Firma z Mountain View także przedstawi użytkownikom newsy z ich regionu i to w nieco bardziej społecznościowej formie. Pojawi się między innymi opcja relacji live, w ramach której będzie można wrzucać komunikaty, zdjęcia oraz filmy. Więcej o Google Bulletin można przeczytać tutaj – Nowości od Google. Wiadomości z okolicy i większa kontrola reklam.

/Rafał Tomaszewski

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone