ING jest już kolejnym bankiem, który mierzy się z problemami w związku z dużym zainteresowaniem świadczeniami 300+ i 500+. Wczoraj awaria dotknęła klientów mBanku i Santander Bank Polska.

Problemy klientów ING Banku Śląskiego

– Dziękujemy za zainteresowanie składaniem wniosków 300+ i 500+ przez nasz bank. Jest ono tak duże, że mamy problemy z ich obsłużeniem. Z powodu dużego obciążenia systemu, nasze wnioski pracują wolniej niż zwykle. Jeżeli możesz, złóż wniosek później. Żeby otrzymać świadczenie z wyrównaniem od lipca, masz na to czas do 30 września. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, które wynikają z tej sytuacji. – czytamy w komunikacie na stronie banku.

Problemy zaczęły się już wczoraj. Około godziny 9.00 doszło do awarii wniosków, którą ostatecznie udało się naprawić około godziny 16.00. Niestety cały proces wciąż działał wolno, a problemu nie udało się naprawić do dzisiaj.

– Niestety nadal nie udało nam się przywrócić pełnej sprawności wniosków o 500+ i 300+. Wnioski działają wolno i długo trwa ich uruchomienie. Przyczyną jest bardzo duże zainteresowanie świadczeniami i obciążenie systemu. Nadal pracujemy nad rozwiązaniem problemu – to komunikat ING Banku Śląskiego z godziny 9.30, 2 lipca.

Po ostatnich zmianach w świadczeniach 500+ z programu skorzysta prawie 7 mln osób – to prawie dwa razy więcej niż do tej pory. Doliczmy do tego wszystkich rodziców wnioskujących o 300+ i mamy już naprawdę solidną grupę klientów. Wygląda na to, że wiele bankowych systemów nie zdało egzaminu.