Poczta Polska odnotowała w ubiegłym roku o 120% więcej transakcji BLIKEM, niż w roku 2019, zaś liczba płatności kartą wzrosła o ponad 25%. Klienci korzystający z opcji przesyłki pobraniowej dwukrotnie częściej korzystali z płatności bezgotówkowych odbierając przesyłki od kurierów Poczty Polskiej.

Poczta Polska notuje dalszy wzrost płatności bezgotówkowych

– Jesteśmy świadkami rewolucji cyfrowej, która postępuje błyskawicznie. Względy bezpieczeństwa i wygody przemawiają za rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych. Cieszymy się, że nasi klienci coraz chętniej korzystają z tych nowoczesnych form płatności, które udostępniamy. Poczta Polska od dawna oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania w swoich placówkach, a bezdotykowe formy płatności sprawdzają się szczególnie w dobie pandemii  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Placówki pocztowe są wyposażone w terminale płatnicze. Klienci mają możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych za realizowane usługi. Poczta oferuje ponadto szereg rozwiązań ułatwiających realizację transakcji. Chodzi między innymi o płatności w walucie karty – DCC (Dynamic Currency Conversion), wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS, cash-backu – usługi bankowej, która umożliwia wypłatę gotówki, kody Paysafecard, – polega na sprzedaży voucherów paysafecard tzw. kodów elektronicznych. To unikatowe kombinacje znaków elektronicznych, które klienci otrzymują w formie wydruku z terminala POS. Taki kod umożliwia dokonywanie płatności w serwisach internetowych, m.in. za usługi lub dostawy.

Powyższe usługi są świadczone bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską, obejmują posiadaczy kart płatniczych VISA i Mastercard, jeśli świadczona usługa wymaga użycia karty, są dostępne w sieci placówek pocztowych z wyłączeniem agencji pocztowych – czytamy w komunikacie.