Partner serwisu Visa dla biznesu

Koniec domowej izolacji, ale e-commerce wciąż rośnie jak na drożdżach

Fintek
Fintek
#e-commerce#Koronawirus
Opublikowano: 14 lipca 2020, 21:20 Aktualizacja: 14 lipca 2020, 21:21

Mimo odmrożenia gospodarki sprzedawcy internetowi wciąż mają pełne ręce roboty. W czerwcu klienci e-sklepów na platformie Shoper wydali ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.

e-commerce covid

Pandemia nauczyła nas zakupów online. Mimo odmrożenia gospodarki, sprzedaż w sieci nie maleje. W czerwcu sklepy internetowe odnotowały sprzedaż o 110% większą niż rok temu – tak wynika z danych platformy sprzedażowej Shoper. I to pomimo otwartych galerii handlowych. Znaczące wzrosty sprzedaży utrzymują się od początku pandemii – w kwietniu padł rekord, gdy ogólna sprzedaż wzrosła o 122%. Pomimo zniesienia ograniczeń w handlu naziemnym, e-commerce rośnie jak na drożdżach.

Spożywka to największy hit sprzedażowy

Fenomenem wśród e-zakupowych trendów 2020 wciąż pozostają sklepy z produktami spożywczymi. Przez lata nie mogły się przyjąć w Polsce z powodu wyzwań logistycznych i przyzwyczajeń klientów, by w czasie pandemii nagle zdobyć popularność. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej.

W czerwcu skala wzrostu była już niższa, jednak wciąż kupujący w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) dokonali w nich o 181 proc. transakcji więcej niż w czerwcu 2019 r.

Zbroimy się na pracę zdalną?

Kolejną kategorią, po branży spożywczej, która odnotowała w czerwcu największy wzrost liczby zakupów (o 167 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem są Komputery. Za jej wynikiem nie stoi jednak wyłącznie sprzedaż laptopów – ciągną go w górę przede wszystkim akcesoria jak słuchawki, domowe routery Wi-Fi czy dyski przenośne.

Również sklepy z kategorii Akcesoria i Upominki notują wzrost zainteresowania – klienci robili w nich zakupy o 128 proc. częściej niż przed rokiem. Dwa razy więcej transakcji niż w czerwcu rok temu odnotowały sklepy z kategorii Dzieci (96 proc. wzrostu), Dom i Ogród (94 proc. wzrostu), Książki i multimedia (93 proc. wzrostu).

/LP


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

koniec-domowej-izolacji-ale-e-commerce-wciaz-rosnie-jak-na-drozdzach