Resort finansów przypomina, że urzędy skarbowe nie są autorami takich wiadomości i co do zasady nie informują drogą mailową o wszczęciu kontroli. Ministerstwo prosi o zwrócenie uwagi, że korespondencja mailowa kierowana przez urzędy skarbowe wysyłana jest wyłącznie z adresów o domenie „gov.pl”.

Ministerstwo Finansów ostrzega przed fałszywymi mailami

W tym przypadku maile przychodzą z domeny o2 – co widać na załączonym obrazku. To bardzo ważne, aby pamiętać, że wiadomości wysyłane przez urzędy skarbowe zawsze nadawane są z adresów o domenie gov.pl. Co więcej komunikat zawiera literówki i niezbyt profesjonalną składnie. Nie wygląda to przekonująco.

– Jest Pani/Pan zobowiązania do przygotowania wszystkich potrzebnych dokumentow zwiqzanych z prowadzone przez Pani/Pana Firm wymienionych w załączniku(dokumenty.rar). Nieobecnosc Pani/Pana moze zostac uznana za stan wyczerpuje znamiona wykroczenia okreslonego w art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy z 13 pazdziernika 1998 r. (Dz. U. z 2007 r., Nr 11, poz. 74 z pozn. zm.). – piszą oszuści w komunikacie (pisownia oryginalna).

Co chcą osiągnąć przestępcy? Nie proszą przecież o pieniądze. Jest to jednak klasyczny atak phishingowy, w którym złodzieje podszywają się pod osobę lub instytucję. Chodzi im najprawdopodobniej o zainfekowanie komputera złośliwym oprogramowaniem, lub pozyskaniem informacji z przesłanych dokumentów. W takim czy innym wypadku chodzi o pozyskanie danych wrażliwych, które mogą potem posłużyć na przykład do wyłudzenia pieniędzy na personalia ofiary. Zachowajmy czujność.